مهم‌ترین حوادث امروز ۵ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۵ شهریور ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف اشیاء عتیقه  ۳ هزار ساله  در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری اقلام تاریخی و فرهنگی توسط یکی از قاچاقچیان عتیقه در شهرستان اصفهان، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه مأموران با انجام اقدامات تخصصی قاچاقچی اشیای تاریخی و عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضائی او را در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۸ قطعه اشیاء عتیقه شامل ۵ کوزه و ۳ کاسه سفالی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: طبق اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، اشیاء کشف شده دارای قدمت ۳ هزار ساله تاریخی مربوط به عصر آهن هستند.
 

توقیف اتوبوس مسافربری با محموله میلیاردی انواع کالای قاچاق

سرهنگ "علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر اظهار داشت: در راستای کنترل ورود و خروج خودرو‌های عبوری از محور‌های مواصلاتی شاهین شهر و در راستای اجرای طرح کشف انواع کالای قاچاق ماموران پلیس راه و ماموران انتظامی پاسگاه مورچه خورت، در محدوده پلیس راه مستقر شدند.

او افزود: ماموران در حین کنترل ورود و خروج خودرو‌ها به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و جهت بررسی دقیق‌تر خودرو را متوقف کردند.
کشف اشیاء عتیقه دوران ۳ هزار سال قبل در اصفهان / توقیف اتوبوس مسافربری با محموله میلیاردی انواع کالای قاچاق


این مقام انتظامی بیان داشت: پس از بازرسی از این خودرو ۱۵ دستگاه آبمیوه گیری، یک دستگاه ماشین ظرف شویی، یک دستگاه کولرگازی، ۴ دستگاه ماشین لباسشویی، ۴ حلقه لاستیک خارجی و ۲ هزار و ۴۴۳ قلم لوازم آرایشی بهداشتی همگی فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.
 

دستگیری سارق طلا‌های دختر ۳ ساله در کمتر از ۴ ساعت

سرهنگ "ایرج کاکاوند گفت: ذر ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه شب گذشته درپی اعلام مرکز پیام مبنی بر یک مورد سرقت طلا‌های دختربچه‌ای خردسال در یکی از محله‌های شهر فلاورجان، بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری وجانشین شهرستان و پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او افزود: عوامل گشت در محل با شخصی به هویت معلوم هماهنگ که اعلام کرده فرزندش در کوچه بازی می‌کرده که متوجه سرقت گوشواره هایش شدیم که با ۱۱۰ تماس گرفتم که در بررسی‌های به عمل آمده در محل سرقت مشخص شد، چوپانی که به همراه گوسفندان خود در حال تردد بوده در یک چشم به هم زدن گوشواره‌های او را سرقت و به سرعت از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پس از بررسی اظهارات این دختربچه و یک سری تحقیقات محلی با استفاده از شگرد‌های پلیسی، سارق را در کمتر از ۴ ساعت شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ کاکاوند اظهار داشت: متهم ۴۵ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده به سرقت گوشواره‌های طلای دختربچه اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان از خانواده‌ها خواست، از رها کردن کودکان در کوچه و خیابان پرهیز و برای جلوگیری از سرقت از آراستن فرزندان خود به طلا در مواقع غیر ضروری خودداری و به آنان بیاموزند در محل‌های خلوت و دور افتاده بازی نکنند.
 

زمین گیر شدن سارقان تحت تعقیب دردالانکوه

سرهنگ "محمدرضا محمدی اظهار داشت: پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر اینکه راننده یک خودرو به طور حرفه‌ای یکی از ارقام پلاک خودروی سمند اش را تغییر می‌دهد، شناسایی راننده و توقیف این خودرو در دستور کار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند مالک خودرو را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه خودروی او را توقیف کردند.

سرهنگ محمدی بیان داشت: راننده این خودرو یکی از ارقام پلاک خودرو را تغییر داده بود که خودرو توقیف و راننده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: پلاک خودرو هویت خودرو است و اگر فردی اقدام به تغییر هویت خودروی خود کند جرم کرده و مجرم است و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.

سرهنگ محمدی در پایان ضمن تشکر از شهروندی که این اقدام راننده متخلف را اطلاع رسانی کرده خاطر نشان کرد: در صورت تغییر ارقام خودرو ممکن است جریمه برای خودروی فرد دیگری ثبت شود که حق الناس است و اکیدا توصیه می‌شود از هرگونه تغییر، دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودرو خودداری شود که این اقدام تخلف نیست بلکه جرم است.
 

کشف ۵۸ کیلو تریاک در راه آهن اصفهان

سرهنگ "علی اکبر کاظمی رئیس پلیس راه آهن اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس راه آهن حین گشت زنی و بازدید از ایستگاه‌ها و خطوط راه آهن مرکزی اصفهان متوجه مقداری مواد مخدر در کنار ریل قطارشدند.

او افزود: پس از جمع آوری مواد مخدر کشف شده مشخص شد مقدار آن ۵۸ کیلو است که تحویل عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شد.

سرهنگ کاظمی بیان داشت: شناسایی و دستگیری فرد یا افرادی که این مواد را رها کرده اند در دستور کار ماموران انتظامی قرار دارد.

رئیس پلیس راه آهن اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.


انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.