معاون حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: رانندگان برون شهری بر اساس کارکرد و پیمایش لاستیک دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از آنجایی که تهیه و تنظیم لاستیک برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و توزیع آن نیز برعهده اداره کل راهداری است لذا این لاستیک‌ها در بین رانندگان برون شهری که دارای کارت هوشمند بوده و صورت وضعیت و بارنامه دارند تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه مشکل اصلی عدم دریافت لاستیک شامل آن دسته از رانندگانی است که فاقد کارت هوشمند هستند و در تردد‌های خود از صورت وضعیت و اسناد حمل ونقلی استفاده نمی‌کنند تصریح کرد: رانندگانی که کارکرد و پیمایش نداشته باشند و فاقد بارنامه باشند لاستیک سهمیه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به مسئولیت وزارت کشور و شهرداری‌ها در توزیع لاستیک برای رانندگان درون شهری بیان کرد: توزیع لاستیک در این مراکز نیز فرآیند‌های خاص خود را دارد که مستلزم ثبت نام، اخذ پروانه از شهرداری‌ها و همچنین ارائه بارنامه از سوی رانندگان حائز شرایط می‌باشد.

شیرین زاده از توزیع ۷۵ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای را در بین رانندگان استان خبر داد و بیان کرد: هیچگونه کمبودی در حوزه توزیع لاستیک نداریم و تا دو ماه پیش نیز با انباشت لاستیک روبرو بودیم و نیاز است رانندگان برای حل مشکل خود نسبت به دریافت کارت هوشمند و صورت وضعیت اقدام کنند.

او همچنین از آن دسته از رانندگانی که در معادن و یا شرکت‌های ساختمانی فعالیت می‌کنند و در دریافت لاستیک دچار مشکل شده اند خواست جهت رفع مشکل مقررات حمل ونقل برون شهری و یا درون شهری را رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.