معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور در قزوین گفت: در فصل پاییز و زمستان به علت بروز بیماری آنفولانزا و همزمانی آنبا کرونا پیش بینی می‌ شود شرایط دشواری در پیش داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  محمد کریمی‌نیا، معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور در قزوین گفت: با توجه به اینکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم و در این فصل نیز آنفولانزای فصلی را در پیش داریم؛ همزمانی این دو بیماری می‌تواند بار سنگینی را بر دوش کادر درمانی و مدیریت کشور تحمیل کند.

وی تاکید کرد: از دی ماه سال قبل، سازمان پدافند غیرعامل کشور درگیر ویروس کرونا بوده و آمادگی لازم را هم در این باره داشته است.

به گفته معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور؛ عملکرد ما از اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت در برخورد و مقابله با ویروس کرونا موفق بوده و تبعات هر نوع تصمیم گیری در حوزه مبارزه با ویروس کرونا حداقل یک ماه بعد آثار خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در فروردین ماه بسیاری از محدودیت‌ها برداشته شد و مراکز بازگشایی شدند که آثار این بازگشایی در اردیبهشت ماه در سطح جامعه آشکار شد.

کریمی نیا با اشاره افزایش فوتی‌ها در ماه‌های گذشته، افزود: در برخی روز‌ها ۲۰۰ نفر فوتی بر اثر کرونا داشتیم؛ در حال حاضر که گاهی اوقات روزانه ۲۰۰ نفر از هموطنان را از دست می‌دهیم، این امر برای ما عادی شده است.

معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰ از نفر کادر پزشکی و درمانی کشور شهید راه سلامت شده اند گفت: بسیاری از این عزیزان از نخبگان حوزه پزشکی بودند و نظام و کشور برای تربیت آن‌ها متحمل هزینه‌های بسیار سنگینی شده که به راحتی این افراد را از دست داده ایم.

کریمی نیا خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال با تمرکز بسیاری از توان و ظرفیت کشور در جهت مقابله با ویروس کرونا نسبت به دیگر بیماری‌ها توجه کمتری شد که این ضعف در نیمه دوم سال جبران خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: جهان تا سال ۲۰۲۲ درگیر ویروس کرونا خواهد بود و نزدیک‌ترین زمان برای تولید واکسن کرونا یک سال آینده است.

کریمی نیا ابراز امیدواری کرد: تیم‌های بسیار توانمندی در داخل کشور برای تولید واکسن ویروس کرونا مشغول فعالیت هستند که امیدواریم تلاش‌های شبانه روزی این افراد هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار