سرپرست فدراسیون دو و میدانی درباره مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی و وضعیت احسان حدادی توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دو و میدانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی اظهار کرد: این مسابقات در ۱۴ ماده بخش بانوان و ۱۶ ماده بخش آقایان برگزار شد. اتفاقات خوبی در بخش بانوان رخ داد و ریحانه مبینی بعد از ۴۵ سال رکورد ملی پرش طول را ۳ سانت ارتقا داد که این رکورد در اختیار مرحوم شادپوربود.

او ادامه داد: زهرا عرب رستمی ورزشکار ۱۷ ساله  در پرتاب چکش  رکورد ملی بزرگسالان را ارتقا داد. همچنین سارینا ساعدی در پرش ۳ گام توانست رکورد ملی را در بخش نوجوانان افزایش بدهد. به هر حال نکته قابل توجه جایزه بزرگ دو و میدانی این بود که ورزشکار نوجوان ما در مسابقات بزرگسالان مقام اول را به دست آورد و این نوید آینده درخشان  بانوان ما را می‌دهد. امیدوارم بانوان دو و میدانی کار با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به موفقیت دست یابند.

 جوایز مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی براساس منابع مالی فدراسیون اهدا شد 

مبینی درباره اعتراض دوندگان به  مبلغ پایین جوایز مسابقات جایزه بزرگ دو و  میدانی گفت: با توجه به منابع مالی خود برای اهدای جوایز برنامه ریزی کردیم و  به نفرات اول تا سوم به ترتیب  مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۸۰۰ هزار تومان و ۶۰۰ هزار تومان دادیم. به هر حال این مبلغ ناچیز و کم است و من این موضوع را قبول دارم، اما ورزشکارانی که رکورد ملی را ارتقا دادند بعد از جواب تست دوپینگ یک سکه بهار آزادی دریافت می‌کنند. همچنین ما برای اولین بار برای نفرات برتر بانوان و آقایان، هتل رزرو کردیم و تغذیه شان را متقبل شدیم و امیدوارم ما از قهرمانان در آینده بیشتر حمایت کنیم.

مبینی: مبلغ ناچیز جوایز مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی را قبول دارم/ حدادی برای درمان خارپاشنه منتظر تصمیم کمیسیون پزشکی است

او ادامه داد: همچنین کمک مالی به قهرمانان دو و میدانی صورت گرفت و  ۴۲  ورزشکار به ترتیب ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان دریافت کردند. به هر حال کرونا باعث شد که استقبال زیادی از مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی صورت نگیرد و ما به اندازه توانایی خود به ورزشکاران جایزه دادیم.

اکثر ورزشکاران برتر در مسابقات دو و میدانی شرکت کردند 

مبینی درباره اینکه برخی از ورزشکاران شهرستانی به علت مشکلات مالی تست کرونا ندادند و در مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی شرکت نکردند، گفت: اکثر ورزشکاران برتر ما در این مسابقات شرکت کردند و شاید یکی، ۲ نفر در این رقابت‌ها حضور نیافتند و اخذ تست کرونا با فدراسیون دو و میدانی نیست. به هر حال شروط ستاد مبارزه با کرونا برای صدور مجوز برگزاری مسابقات انجام   تست PCR بود و این موضوع ملی است و در اختیار من نیست. ورزشکارانی که نتوانستند در این مسابقات شرکت می‌کنند در نهایت می‌توانند در لیگ دو و میدانی حضور یابند.

سرپرست فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت برگزاری لیگ گفت: بله مجوز‌های لازم از سوی ستاد مبارزه با کرونا برای این مسابقات صادر شده است و شیوه نامه‌های بهداشتی ما را فدراسیون پزشکی و ورزشی قبول کرد و ان شا الله ۲ مرحله لیگ دو و میدانی در شهریور ماه خواهیم داشت. طبق برنامه جلسه‌ای  با نمایندگان باشگاه‌ها در مورد برنامه ریزی لیگ داشتیم.

مبلغ قرارداد در لیگ دو و میدانی افزایش یافته است 

او درباره تعداد تیم‌های شرکت کننده در لیگ دو و میدانی بیان کرد: به هر حال همانند سال گذشته حدود ۱۲ تیم در مسابقات دو و میدانی شرکت می‌کنند و با مدیر عاملان تیم‌های پلیمر خلیج فارس و سپاهان صحبت کردیم که امتیازات کسب شده از سوی دوندگان در بخش بانوان و آقایان ۲ برابر مبلغ قرارداد سال گذشته حساب کنند. به هر حال مبلغ قرارداد در لیگ دو و میدانی افزایش یافته است و امیدوارم رئیس جدید فدراسیون با برنامه ریزی مناسب بتواند همچنان به ورزشکاران کمک مالی کند.

تفتیان با هزینه شخصی خود به فرانسه رفت 

مبینی درباره اعزام تفتیان به فرانسه گفت: تفتیان با هزینه شخصی خود به فرانسه رفت و او از قهرمانان باارزش و خوب کشورمان است. با توجه به منابع مالی محدود از شورای فنی درخواست کردیم که پیشنهاد تفتیان را بررسی کند. به  هر حال  اعضای شورای فنی به این نتیجه رسیدند که این ورزشکار در مسابقات جایزه بزرگ شرکت کند و رکوردش مشخص شود تا آن‌ها بتوانند برای او برنامه ریزی کنند. البته تفتیان اصرار داشت که به فرانسه برود و در چند مسابقه بین المللی  شرکت کند و من مشکلی با این موضوع نداشتم و در صورت تایید شورای فنی حاضر بودم بخشی از هزینه‌های سفرش را تامین کنم، اما شورای فنی با اعزام تفتیان به فرانسه مخالفت کرد و از این موضوع تبعیت کردم.

مبینی: مبلغ ناچیز جوایز مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی را قبول دارم/ حدادی برای درمان خارپاشنه منتظر تصمیم کمیسیون پزشکی است

حدادی از تصمیم کمیسیون پزشکی تبعیت می کند 

او درباره وضعیت احسان حدادی گفت: به هر حال  حدادی در ناحیه خارپاشنه دچار مصدومیت شده و او منتظر تصمیم کمیسیون پزشکی فدراسیون پزشکی و ورزشی است  و هر تصمیمی که این کمیسیون بگیرد حدادی تمکین می‌کند. اگر پزشکان ایرانی تضمین کنند که پای حدادی  بعد از ۴۵ روز خوب شود  و او بتواند تمرینات مقدماتی و بدنسازی را شروع کند در کشورمان عمل جراحی می‌کند. حدادی از تصمیم اعضای کمیسیون پزشکی تبعیت  می‌کند به شرطی که تضمین بدهند که زود خوب می‌شود. حدادی قهرمان حرفه‌ای است و ورزشکارمعمولی نیست و  او به علت وجود خارپشنه در پایش به خوبی نمی‌تواند دیسک را پرتاب کند. ما مکاتبات لازم با فدراسیون پزشکی و ورزشی انجام دادیم و این فدراسیون هر تصمیمی بگیرد تبعیت می‌کنیم.  اگر تصمیم به اعزام حدادی به آلمان گرفته شد در آن صورت مقدمات سفرش را فراهم می‌کنیم  و اگر پزشکان متخصص داخلی تضمین می‌کنند او در ایران عمل می‌کند.

او درباره اردو‌های حدادی گفت: حدادی بعد از عمل جراحی باید به مدت ۲ ماه دوران نقاهت را سپری کند و بعد از آن تمرینات بدنسازی شروع را می‌کند و سپس  برای برگزاری اردوهایش برنامه ریزی می‌کنیم. حدادی در ۲ مرحله در اردوی کیش بود و بعد از ۱۰ روز به تهران بازگشت.

ما مقدمات برگزاری انتخابات فدراسیون دو و میدانی را فراهم می کنیم  

مبینی درباره انتخابات ریاست فدراسیون دو و میدانی بیان کرد: به هر حال ثبت نام  از کاندیدا‌ها صورت گرفت و مراحل تعیین صلاحیت نامزد‌ها باید سپری شود و بعد از آن مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنیم. هر زمان که نفرات نهایی برای حضور  در انتخابات از سوی وزارت ورزش اعلام شد بعد از ۱۵ روز انتخابات را برگزار می‌کنیم.  

سرپرست فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت نفرات برگزیده جایزه بزرگ دو و میدانی گفت: اعضای شورای فنی وضعیت نفرات اول تا سوم را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و درباره این نفرات تصمیم گیری می‌کنند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۰۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
ایشون و امثال ایشون به هزینه شخصیشون غذا هم نمیخورن چه برسه برن مسافرت-ما نشستیم اینجا به خاطر تصمیمات کشور تو بدختی زندگی میکنیم
آخرین اخبار