مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از مطالعه برجسته بافت تاریخی اردبیل در تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در نشست با مجری مطالعه طرح تفصیلی شهر اردبیل گفت: در راستای هم‌افزایی و همکاری هر چه بیشتر بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و متولیان مطالعه طرح تفصیلی شهر اردبیل برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه اردبیل دارای بافت تاریخی وسیعی بوده، باید مطالعه بافت تاریخی در این طرح به صورت برجسته انجام شود که آماده هر گونه همکاری و مشارکت در این زمینه هستیم که ضروری است برای تحقق اهداف در این حوزه یکپارچگی و اتحاد بین دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جلسه کمیته بافت تاریخی برای تعامل هر چه بیشتر با متولیان مطالعه طرح تفصیلی شهر اردبیل خبر داد و گفت: با برگزاری این جلسه محور‌های همکاری لازم در مطالعه بافت تاریخی اردبیل مشخص می‌شود.

فلاحی با اشاره به طرح گردشگری دریاچه کشت و صنعت مغان عنوان کرد: انتخاب مشاور با بررسی طرح‌های پیشنهادی مشاورین دریاچه شهرک کشت و صنعت مغان نهایی شده و با بررسی و تائید طرح پبشنهادی زمینه برای اجرای آن فراهم خواهد شد.

او افزود: این دریاچه ۲۳ هکتاری یکی از مناطقی به شمار می‌رود که ظرفیت بالایی در جلب و جذب گردشگران داشته و بیشترین مساله‌ای که در این طرح مد نظر بوده گردشگری و منظر آن است و کاربری گردشگری برای آن مورد تاکید اساسی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.