مدیر کل بیمه سلامت کرمان از وصول مطالبات بیمه سلامت استان کرمان به شکل اینترنتی خبر داد و گفت: رسیدگی به درخواست ها نیز به صورت آنلاین در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، امروز به مناسبت هفته دولت در جمع شورای اطلاع رسانی گفت: دولت برای اصلاح میزان اداری در کشور از برنامه‌های تحول از جمله محور اصلاح ساختار‌های سازمانی استفاده کرده است که در درون بیمه سلامت با کوچک سازی و چابک سازی نیروی انسانی، توانسته با حداقل نیرو، حداکثر خدمات را ارائه دهد.

او افزود: از ۱۱ هزار بیمه شده در کل استان، یک نیروی انسانی مشغول به کار است و سیر تحول نیروی انسانی و چابک سازی استمرار دارد.

جعفری با اشاره به اینکه ‌ای کاش معنای دولت الکترونیک در بدنه دستگاه‌های دولتی برای مراجعان ملموس‌تر و روان‌تر می‌شد، گفت: یکپارچه‌سازی فرآیند‌ها در بیمه سلامت استان کرمان، منجر به خدمات غیرحضوری در قالب دولت الکترونیک شد به نحوی که تعویض دفترچه از طریق  مراجعه غیرحضوری امکان‌پذیر است.

او محور بهره وری را یکی دیگر از محورهای تحول دولت عنوان کرد و افزود: بیمه سلامت استان کرمان دارای گواهینامه ایزو است و باید به فکر اصلاح فرآیند‌ها به صورت مرتب باشیم تا خدمات بهتری به مراجعان داده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: کمیته سلامت اداری بیمه سلامت استان کرمان بالغ بر ۱۰۰ جلسه برای شناسایی نقاط آسیب و گلوگاه‌های فسادخیز بین موسسات درمانی، بیمه‌شده‌ها و ادارات بیمه برگزار کرده است؛ اما فساد مالی نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه درمان شهروندان، نخستین گام در طرح تحول سلامت بود که  با اجرای این برنامه، ۱۰ میلیون نفر در کشور به بیمه‌شدگان افزوده شدند، گفت: طرح جلوگیری از همپوشانی بیمه را اجرایی کردیم.

جعفری گفت: ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

او همچنین با بیان اینکه وصول مطالبات بیمه سلامت استان کرمان به شکل اینترنتی شده و رسیدگی آنلاین هم در حال انجام است، تصریح کرد: امروزه با استحقاق سنجی در هنگام خدمات سرپایی و بستری در زمان دریافت خدمات بیمه‌ای و تجمیع بیمه شده‌ ها با ارائه کد ملی، فرد نمی تواند همزمان از دو بیمه استفاده کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، راه اندازی تلفن شبانه روزی ۱۶۶۶ را یکی از اقدامات موثر در بیمه سلامت دانست.

او  افزود: ساختمان بیمه سلامت در شهرستان‌های راور و بافت در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار