مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت ایران یکی از سازمان‌های بیمه‌گر اصلی است که باید پژوهش‌های حوزه سلامت در آن تقویت شود.

ضرورت پژوهش در حوزه بیمه سلامت برای تولید راهکار‌های اجراییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان امروز در شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت با تبریک عید غدیر و روز خبرنگار گفت: جایگاه پژوهش در بیمه سلامت گامی در جهت دستیابی به پژوهش‌های کاربردی است که امیدواریم این روند ادامه یابد تا خلاء‌های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه بیمه برطرف و ازآن به صورت کاربردی در برنامه‌ریزی‌ها استفاده شود.

او افزود: اهمیت پژوهش بر کسی پوشیده نیست و همه بر این باورند که پژوهش می‌تواند باعث تقویت و ارتقای تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه سلامت شود، ولی نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که پژوهش در نهایت عملیاتی و کاربردی شود تا از آن در جهت بهبود شرایط استفاده شود.

او با تأکید بر اینکه پژوهش باید در درون سازمان‌ها شکل بگیرد، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران یکی از سازمان‌های بیمه گر اصلی است که می‌طلبد پژوهش‌های حوزه سلامت در آن تقویت شود.

جعفری تصریح کرد: اگر بخواهیم سازمان چابکی داشته باشیم باید تحقیق و پژوهش کنیم و با سایر کشور‌ها ارتباط داشته باشیم و از دل مقالات و پژوهش‌های انجام شده به ایده‌های جدید و نو دست یابیم و با تغییر و توسعه از سراشیبی و افول در سازمان‌ها جلوگیری کنیم.

او با اشاره به اینکه بیمه سلامت در راستای عدالت محوری، سلامت محوری و حفاطت مالی از بیماران الویت پژوهشی خود را هرساله انجام داده و منتشر می‌کند، گفت: امسال هم ده مطالعه علمی با کمک استادان متخصص و علمی در حوزه‌های مختلف در دست اجرا داریم.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان و دبیرکمیته نسخه الکترونیک کشور گفت: رفاه و رضایت بیماران در بخش سرپایی و بستری، ارزیابی وسع مالی خانواده‌ها و تغییر شیوه خرید خدمات از مراکز درمانی از جمله طرح‌های پژوهشی در اداره کل بیمه سلامت استان کرمان است.

او بااشاره به اینکه سال ۱۴۰۰سال جمع آوری دفاتر بیمه است افزود: ۱۲ هزار مطب و ۶ هزار داروخانه و مراکز پاراکلینیک در سراسر کشور به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شده‌اند و این امر مسیر خود را در دل وزارت بهداشت و سازمان‌های حوزه سلامت باز کرده است.

جعفری بابیان اینکه همه گیری نسخه‌نویسی الکترونیک تا دهه فجر سال جاری به ۹۰ درصد می‌رسد ابراز امیدواری کرد:این نسخه نویسی الکترونیک تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در استان کرمان نیز ۹۴ درصد از مراکز درمانی با طرح نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری دارند و کاهش کاربرد دفترچه همزمان با سنجش استحقاق درمان در همه مراکز سرپایی و بستری در دست اجراست.

او همچنین تصریح کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک در کلینیک‌های دولتی را از ماه‌های آتی از جنوب شرق کشور آغاز می‌کنیم و سپس به سایر استان‌ها تعمیم خواهیم داد.

این نشست به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سازمان های بیمه سلامت سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار