رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

هیچ سربازی بدون مهارت پادگان را ترک نمی کند/ لباس اقوام ایران را برندسازی می‌کنیم

علی اوسط هاشمی گفت: تا سال ۱۴۰۱ باید ۱۰۰ درصد سربازان مهارت بیاموزند و هیچ سربازی بدون مهارت پادگان را ترک نکند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور روز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان اظهار داشت: آموزش کشاورزی نوین از اولویت‌های امروز این سازمان است و در این راستا دپارتمان گلخانه‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم.  

او با اشاره به اینکه ۱۰۸ هزار سرباز آموزش فنی و حرفه‌ای دیده‌اند، افزود: تا ۱۴۰۱ باید ۱۰۰ درصد سربازان مهارت بیاموزند و هیچ سربازی بدون مهارت پادگان را ترک نکند.

هاشمی با بیان اینکه وجب به وجب استان برای بومگردی قابلیت دارد و باید آن را پایلوت کشوری کنیم، اضافه کرد: دپارتمان ملی بومگردی را در استان کردستان تاسیس می‌کنیم.  

او با اشاره به اینکه لباس اقوام ایران را برندسازی می‌کنیم، یادآور شد: رشته طراحی مد و لباس اقوام ایران را در کردستان راه‌اندازی می‌کنیم.
هاشمی تاکید کرد: مرکز آموزش بین المللی را بر اساس مدلی که پوشش دهنده بازار ۲ کشور باشد را در مریوان ایجاد می‌کنیم و آن را به ١۴ کشور دیگر تعمیم می‌دهیم.  

هاشمی با بیان اینکه ۱۳۵ آموزشگاه آزاد در استان نقطه قوتی است، اضافه کرد: حاضر به ایجاد شهر مهارت در استان هستیم تا آموزشگاه‌ها پراکنده نباشند.  
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: سال ۱۴۰۰ بهار آموزشگاه‌های آزاد خواهد بود و در آن تاریخ آموزشگاه‌های دولتی حرفه‌هایی را که آموزشگاه‌های خصوصی آموزش می‌دهند، آموزش نخواهند داد.  

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.