۷۵ درصد زندانیان اصفهان در سن کارآفرینی قرار دارند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد جمعیت زندانیان استان اصفهان کمتر از ۴۴ سال هستند که این سن اوج شورآفرینی، کارآفرینی، اثربخشی و کارایی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود ضیایی‌فرد مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان که با هدف بررسی مسائل و مشکلات زندان‌ها و زندانیان برگزار شد با اشاره به کار زندانبانی اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین مشاغل در نظام جمهوری اسلامی شغل زندانبانی است که امروز با وجود تمامی مسائل و مشکلات موجود، پرسنل زندان‌های استان اصفهان با حضوری ایثارگرانه تلاش وافر دارند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان افزود: در طی مدتی که ویروس منحوس کرونا در کشور و استان اصفهان انتشار یافته، کارکنان زندان‌های استان نه تنها از موضوع دورکاری و مرخصی‌های مربوطه و لازم استفاده نکرده‌اند، بلکه به صورت شیفت‌های ۲۴ ساعته در زندان‌ها حضور یافته و به انجام وظیفه پرداخته‌اند.

او عنوان کرد: با وجود تمامی تلاش و کار شبانه‌روزی کارکنان در طی سال جاری به دلیل نبود اعتبار و بودجه کارکنان از دریافت هرگونه رفاهیات از جمله اضافه‌کاری و پاداش محروم بوده و فقط حقوق ماهیانه دریافت کرده‌اند که به دلیل نوع سختی کار و حضور‌های شبانه‌روزی ملزم به پرداخت حق آنان هستیم.

ضیایی‌فرد با اشاره به مشکلات بعضی از زندان‌های استان اصفهان گفت: تراکم موجود در برخی زندان‌های استان مانند شهرضا، خمینی‌شهر، زرین‌شهر، مرکزی و کاشان به دلیل فرسودگی نیازمند عزم جدی‌تر برای تکمیل، احداث و بهره‌برداری زندان‌های جدید در خارج از شهر‌ها دارد که باید با تمامی توان و تعامل ملی و استانی به سرانجام لازم برسد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با تحلیلی از آمار موجود در زندان‌ها بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد جمعیت زندانیان استان اصفهان افراد کمتر از ۴۴ سال سن هستند که این سن اوج شورآفرینی، کارآفرینی، اثربخشی و کارایی محسوب می‌شود و حضور این افراد در زندان‌ها حاکی از حجم و انباشتگی مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است که باید مرتفع شود.

او با اشاره به اقدامات و دستاورد‌های حاصل شده در زندان‌ها افزود: باید توجه جدی به مسائل حمل و نقل، معیشت، بهداشت و درمان، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان بشود.

سید مسعود خاتمی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه این جلسه با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های جهادگونه و ایثارگرانه پرسنل و قول مساعد برای پیگیری اعتبارات و مصوبه سال ۹۱ مجلس در خصوص قانون تسری عنوان کرد: حل مشکلات زندان‌ها پس از مکاتبه استان در کمیته‌های حقوقی و قضایی مجلس که دو تن از نمانیدگان مردم استان اصفهان در آن حضور دارند بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

او با تاکید بر اشتغال هر چه بیشتر مددجویان در زندان‌ها و خارج از زندان‌ها با حضور بخش خصوصی از نمایندگان خواست تا برای برون رفت از مشکلات موجود با ارائه طرح‌ها و قوانین لازم، گره‌ای از مشکلات زندان‌ها بازگشایی کنند.

در این نشست نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی اصفهان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت را بررسی کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار