فرماندار اردبیل گفت: مراسم شمع گردانی تاسوعای حسینی با رعایت ضوابط بهداشتی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل گفت: مراسم شمع گذاری تاسوعای حسینی در اردبیل با رعایت ضوابط بهداشتی و به دور از تجمع گروهی و دسته‌ای برگزار می‌شود که این مراسم به صورت محدود و با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود.

او افزود: از مردم نیز انتظار داریم در مراسم شمع گذاری تاسوعا از هرگونه حضور به صورت دسته جمعی خوداری کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و ماسک بزنند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: هرگونه دسته گردانی نیز ممنوع است و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در فضا‌های باز با رعایت ضوابط بهداشتی در اردبیل برگزار می‌شود.

امامی یگانه بیان کرد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در محل شهیدگاه اردبیل برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم انجام شده است.

او افزود: از افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز خواهشمندیم از حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی برای ارج نهادن به سلامت خود و مردم خوداری کنند و از طریق صداوسیما این مراسمات معنوی را پیگیری کنند که این مراسمات از طریق صداوسیما به صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

فرماندار اردبیل گفت: توزیع چای و شربت امکان پذیر نبوده و این احسانات به صورت خشک و در راستای کمک‌های مومنانه خواهد بود.

امامی یگانه اظهار کرد: مراسم شبیه خوانی نیز ممنوع بوده و از همگان تقاضا داریم به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

او از همراهی هیات‌های عزاداری و مذهبی و روسای محلات و هیات‌ها و ریش سفیدان و مردم به خاطر همراهی خوب در برگزاری مراسم عزاداری محرم تقدیر و قدردانی کرد و افزود: انتظار می‌رود این همراهی و همکاری و تعامل ادامه داشته باشد تا در این وضعیت قرمز کرونا اردببل مدیریت مناسب برای پیشگیری از شیوع کرونا در کنار عزاداری حسینی داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.