مسافرت‌ها اصلی‌ترین دلیل ابتلا به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیش از ۹۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری کسانی هستند که بیماری را در مسافرت‌ها گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری کسانی هستند که بیماری را در مسافرت‌ها یا تجمعاتی مثل مهمانی‌ها، دورهمی‌ها، جشن‌ها و مراسم ختم گرفته‌اند.

او افزود: این روز‌ها وضعیت بیماری کووید-۱۹ در جهان به گونه‌ای پیش می‌رود که با بسیاری از تحلیل‌ها و دانسته‌هایی که قبلا درباره این بیماری وجود داشت، مغایرت دارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی با اشاره به اینکه زمانی پیش‌بینی می‌شد با تغییرات آب و هوا ویروس از بین برود یا ضعیف‌تر شود، اما اینگونه نشد اضافه کرد: مچنین کارشناسان و پزشکان اعتقاد داشتند افرادی که یک بار به این بیماری مبتلا می‌شوند، تا مدت‌ها در بدن آن‌ها آنتی بادی ایجاد می‌شود، اما متاسفانه مواردی مشاهده شد که افراد بهبود یافته بعد از چند هفته مجددا به بیماری مبتلا شدند.

او ادامه داد: به زعم بسیاری هنوز در موج اول بیماری در کشور هستیم، اما به لحاظ علمی موج اول را سپری کرده و در موج دوم که سهمگین‌تر از موج اول است گرفتار شده‌ایم.

شیرانی با بیان اینکه شش هفته است که در استان چهارمحال و بختیاری در اوج بیماری به سر می‌بریم گفت: از ۳۱ استان کشور ۲۸ استان در وضعیت هشدار و قرمز هستند.

او افزود: طی روز‌های آینده دو پدیده دغدغه‌آفرین در پیش داریم، ابتدا عزاداری‌های ماه محرم است که خوشبختانه تا کنون همکاری خوب بوده و هیئت‌های عزاداری به خوبی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را کرده‌اند.

شیرانی اضافه کرد: واقعه خطرناک دیگر در روز‌های آینده مسافرات‌های ایام تاسوعا و عاشورا است، که در صورت رعایت نکردن ممکن است موجب طغیان بیماری در استان شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار