حجت الاسلام غلامی گفت: نماز ظهر عاشورا در محل عزاداری هیئات مذهبی لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،حجت الاسلام احمدرضا غلامی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان اظهار داشت: امسال مراسم عزاداری با توجه به شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و خوشبختانه هیات‌های عزاداری استان در راستای رعایت مسائل بهداشتی همکاری خوبی داشتند.

او افزود: هیات‌های عزاداری امسال در مکان‌های آزاد مانند حیاط مدارس و فضای باز در حال برگزاری هستند و تصمیم بر این شده که نماز ظهر عاشورا توسط هر هیات برگزار شود و هر هیات در همان محلی که عزاداری می‌کند اقدام به برپایی نماز ظهر عاشورا نماید.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: عزاداران برای شرکت در نماز ظهر عاشورا حتما ماسک، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند و با رعایت فاصله اجتماعی نماز را برپا کنند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اهمیت نماز ظهر عاشورا عنوان کرد: امام حسین (ع) در میدان جنگ نماز اول وقت را اقامه کردند که این نشان دهنده اهمیت نماز اول وقت است و هر ساله در ظهر عاشورا هیات‌های عزاداری و عزاداران نماز ظهر عاشورا را برپا می‌کنند.

او بیان کرد: در همه شهرستان‌ها گروه نظارت بر هیات‌های عزاداری تشکیل شده و تاکنون همه هیات‌ها نکات بهداشتی را رعایت کرده و بسیاری از افراد هم نذورات خود را در قالب ماسک اهدا کردند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.