بیش از ۲۶ هزار راس دام سبک در مهاباد سم پاشی شد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی و کنه‌های دامی، بیش از ۲۶ هزار راس دام سبک در مهاباد سم پاشی شد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و ازدیاد جمعیت حشرات و احتمال وقوع بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، دامداران علاوه بر سم پاشی مسائل ایمنی را در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: تاکنون ۲۶ هزار و ۶۷۰ راس دام سبک گوسفندی، در مناطق روستایی با سموم یارانه‌ای و بصورت رایگان سم پاشی شدند.


بیشتر بخوانید


آغاز اضافه کرد: همچنین با توجه به اهمیت بیماری‌های قابل انتقال از طریق حشرات و پیشگیری از آنها، از ابتدای سال تاکنون سم پاشی ۲۶ هزار و ۳۲۰ متر مربع جایگاه‌های نگهداری این دام‌ها نیز به صورت رایگان صورت گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه مبارزه با انگل‌ها در حفظ سرمایه دامی و تأمین بهداشت عمومی جامعه بسیار موثر است، ادامه داد: انگل‌های خارجی علاوه بر تضعیف سیستم ایمنی دام و حساس کردن دام‌ها در ابتلا به انواع بیماریها، در انتقال بسیاری از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF)، تیلریوز، لمپی اسکین نقش اساسی دارند.

آغاز اذعان کرد: دامداران باید برای مبارزه با کنه‌های دامی و پیشگیری از این بیماری ضمن بهسازی اماکن دامی خود، دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری آن‌ها را به‌صورت دوره‌ای در فصل گرما با سموم مخصوص دامی سم پاشی کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.