مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به طور میانگین طی یک سال گذشته جزو سه استان برتر کشور در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزش بودیم که این یک افتخار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با حضور تقی زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان، مرادی معاون توسعه امور ورزش و طالبی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به مناسبت هفته دولت در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان طی یک سال گذشته پرداخت و با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی دستگاه‌های ورزش و جوانان در استان هاست، گفت: از آنجایی که سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر متراژ سرانه فضای ورزشی بخش بر جمعیت هر منطقه است، لذا سرانه فضای ورزشی استان در سال ۹۲، به ازای هر نفر در بخش سرانه فضای ورزشی روباز ۲۸ صدم بوده است که اکنون ۳۷ صدم است و بدین ترتیب ۳۲ درصد ما در این بخش رشد داشته ایم.

او افزود: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده ما ۱۲ صدم بوده که اکنون ۱۶ صدم است و ۳۳ درصد در این بخش رشد را نشان می‌دهد.

پاریزی تصریح کرد: در مجموعسرانه فضای ورزشی استان کرمان امروز چیزی معادل با بیش از ۴۷ سانتیمتر است که با توجه به پروژه‌هایی که طی هفته دولت نیز افتتاح شده اند، میزانی نیز باید به این سرانه اضافه شود.

او بیان داشت: اکنون به طور میانگین در بحث سرانه فضای ورزشی با کشور برابر هستیم و استان کرمان میانگینش به تناسب کشور کسری ندارد، ولی در شهرستان‌های استان باید این سرانه به حد استاندارد برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه سیاست‌های ما در توسعه زیرساخت‌ها و سرانه فضای ورزشی استان توسعه متوازن است، گفت: ملاک عمل ما در توسعه زیرساخت‌های ورزش استان، توسعه متوازن است تا بتوان یک عدد را به طور مساوی در بین شهرستان‌های استان داشت.

پاریزی افزود: علی رغم همه‌ی مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها و تأثیر مستقیمی که این مسئله بر تخصیص‌های ما در بخش عمرانی در بین تمام دستگاه‌های استان گذاشت، عمده‌ی اعتبارات ما از محل ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود که البته، چون این‌ها اصولاً مالیات است، صد درصد محقق می‌شود، اما در سال گذشته تخصیصی که به مجموعه ورزش و جوانان استان‌ها داده شد، میانگین این تخصیص ۸.۵ درصد در تمام استان‌ها بود.

او تصریح کرد: با احتساب نرخ تورم و اینکه بخشی از این تخصیص، اسناد خزانه بود ما مشکلات بسیار زیادی را در بحث تکمیل پروژه‌های عمرانی در سطح استان کرمان پیدا کردیم، اما در کنار همه‌ی این مشکلات با هوشمندی دستگاه و زحمت و تلاش دفتر فنی این اداره کل ما در سال گذشته به لحاظ پروژه‌های افتتاحی با ۴۹ پروژه از مجموع ۴۷۴ پروژه در کشور (بیش از ۱۰ درصد از پروژه‌های افتتاح شده مربوط به استان کرمان بود) به لحاظ پروژه‌های افتتاح شده رتبه سوم کشور و به لحاظ مساحت و اعتباراتی که هزینه شد، رتبه‌ی دوم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

پاریزی بیان داشت: به طور میانگین طی یک سال گذشته توانسته ایم، جزو سه استان برتر کشور در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزش باشیم که این یک افتخار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، تمام اتفاقات مثبت ورزش را طی یک سال گذشته به جامعه بزرگ ورزش استان کرمان تبریک گفت و اظهار داشت: همه این اتفاقات بیانگر این است که امروز ورزش استان کرمان در اوج عزت و اقتدار است که لازم می‌دانم تشکر کنم از مجموعه‌ی عواملی که کمک کردند، به ویژه ادارات شهرستان ها، هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی که خوشبختانه این اتفاق مهم برای استان کرمان رقم خورد و امروز ورزش استان کرمان در اوج قدرت و عزت است.

پاریزی گفت: برای آینده ورزش استان کرمان، برنامه‌های بسیار زیادی داریم و بسیار خوش بین هستیم، امکان درخشش ورزشکاران ما در لیگ‌های برتر کشور به راحتی میسر شد که امروز شاهدش هستیم و این نویدبخش آینده‌ای روشن است، برای پهناور‌ترین استان کشور که هنوز استعداد‌های بسیار زیادی را دارد، به ویژه در جنوب استان که این استعداد‌ها هنوز باید با برنامه‌ریزی کشف شوند و به سطح کیفیتی تیم‌های ما در لیگ‌های برتر و رشته‌های ما در بحث انفرادی و قهرمانی‌های ملی ما کمک کند.

او افزود: این نشان‌دهنده این است که بار مسئولیت بر دوش ما سنگین‌تر است و باید تلاش کنیم بیشتر کار کنیم و با همت و اراده جمعی بتوانیم استعداد‌های ناب ورزشی مان را کشف کنیم و ارتقاء ورزش استان را بیش از گذشته شاهد باشیم و این مسئله با یک همت جمعی و با یک اراده جمعی حتماً قابل تحقق است و امید زیادی به ورزش استان داریم که ان شاءالله بتواند در بخش‌های مختلف، موارد خودش را به خوبی پیگیری کند و در بخش توسعه ورزش همگانی خیلی خیلی امیدواریم که سطح نشاط و شادابی، با توجه به این درخشش‌هایی که پیش آمد و حضور قطعی دو تیم ما در لیگ برتر فوتبال کشور، بتواند کمک کند.  

پاریزی بیان داشت: ما در سطح رقابت‌های لیگ برتر در رشته‌های ورزشی، ۱۸ تیم ورزشی در بخش بانوان و ۲۲ تیم ورزشی در رشته‌های ورزشی آقایان داریم که یک آمار متفاوت است نسبت به خیلی از استان‌های کشور و از بین ۱۸ تیم بانوان ما در سال گذشته، ۱۰ تیم ما صاحب سکو و مقام شده اند و از بین ۲۲ تیم آقایان، هفت تیم توانسته اند در سطح رقابت‌های لیگ برتر کسب مقام داشته باشند.

او تصریح کرد: اتفاقات بسیار خوبی در سال گذشته رخ داد، تیم فوتبال مس رفسنجان صعودش به لیگ برتر کشور را قطعی کرد و با ماندن قدرتمندانه تیم گل گهر در رقابت‌های لیگ برتر، اکنون دو تیم فوتبال رفسنجان و سیرجان در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور بازی می‌کنند و دو تیم بسکتبال تیم مس کرمان و تیم رفسنجان را در رقابت‌های لیگ برتر کشورداریم.

پاریزی بیان داشت: تیم هندبال کرمان پس از ۳۱ سال توانست با کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر کشور سهمیه آسیایی کسب کند، تیم تکواندو رتبه سوم رقابت‌های لیگ برتر کشور را کسب کرد، تیم فوتسال بانوان قهرمان لیگ برتر کشور شد، تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر والیبال و تیم تنیس روی میز بانوان هم مقام اول لیگ برتر کشور را برای دومین سال متوالی کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: تیم فوتبال بانوان بم برای هفتمین سال متوالی توانست قهرمانی خود را در رقابت‌های لیگ برتر کشور تکرار کند، تیم شهرداری سیرجان مقام سوم رقابت‌های لیگ برتر را به خود اختصاص داد و تیم تپانچه بانوان به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد.

پاریزی افزود: این‌ها عناوین بود که ما توانستیم در لیگ‌های برتر کسب کنیم که خود این تعداد تیم و این تعداد کسب سکو و مقام، واقعاً استان کرمان را بسیار بسیار نسبت به استان‌های جنوب شرق کشور متمایز کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: این‌ها همه و همه، در کنار خیلی از قهرمانی‌ها و افتخاراتی که حالا شاید به نوعی ذهن بنده یادآوری نکند، نویدبخش آینده‌ای بسیار روشن برای ورزش استان، هم در بُعد قهرمانی هم در مورد بُعد همگانی و هم در بخش ورزش بانوان است که اعتقاد دارم استعداد‌های بسیار ویژه‌ای در این بخش است و می‌تواند نویدبخش روز‌های خوبی برای آینده استان کرمان و ورزش استان کرمان باشد.

او بیان داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان بدون روزمرگی و با کار "برنامه محور" مسائل و موارد را پیگیری کرده و در مدت شیوع کرونا، علی‌رغم اینکه تعطیلی باشگاه‌ها و صنوف باشگاهیمان را در سطح استان داشتیم، اما بعد از گذشت ۲ ماه به این نتیجه رسیدیم که دیگر تعطیلی جوابگو نیست، بلکه باید تغییر رفتار را در حوزه ورزش شاهد باشیم که منوط می‌شد به اینکه اقداماتی صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، حدود ۴ هزار مربی و باشگاه دار به دلیل شیوع کرونا آسیب دیدند، اما با توجه به پیگیری‌ها و مکاتباتی را که با ستاد استان داشتیم و همراهی که ستاد استان با ما داشت و مجوز‌هایی را که ستاد کرونا در ورزش به ما ابلاغ کرده بود، فعالیت‌های مجاز را در رشته‌های ورزشی بر اساس دستورالعمل‌هایی که از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کردیم و چک لیست‌هایی که همکاران بنده به صورت اختصاصی تهیه کردند، ما فعالیت‌های مجدد باشگاه‌های استان را علی رغم شیوع کرونا شروع کردیم و نظارت‌ها به صورت بسیار جدی هم در کرمان هم در سطح شهرستان‌های استان با رعایت شیوه نامه‌ها و انجام چک لیست‌ها انجام شد و خوشبختانه تا امروز حتی یک مورد گزارش ابتلا به کرونا را در مجموعه اداری ورزش و جوانان در سطح استان و در بین ورزشکارانمان شاهد نبودیم.

پاریزی به بیان گزارشی درباره وضعیت حوزه جوانان در بین استان‌های کشور پرداخت و افزود: استان کرمان با داشتن بیش از ۱۳۵ سمن که از وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه دریافت کرده اند، جزو ۵ استان کشور به لحاظ کمی است و به لحاظ کیفی نیز با اتفاقاتی که از سوی مجمع سمن‌های جوانان استان کرمان رقم خورده، سبب شده وزارت ورزش و جوانان نگاه بسیار ویژه‌ای به استان کرمان داشته باشد.

او تصریح کرد: شاهد راه اندازی سامانه ملی امید زندگی بودیم، سامانه مشاره‌ای که پایلوت، دفتر مرکزی و دبیرخانه این طرح در استان کرمان وجود دارد.

پاریزی بیان داشت: وزارتخانه ورزش و جوانان، اختصاصاً کار‌های شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی را به استان کرمان واگذار کرده که ظرف دو هفته آینده شاهد افتتاح دبیرخانه شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی که بیشتر به مسائل آسیب‌های اجتماعی نقاط حاشیه‌ای شهر‌ها می‌پردازند، هستیم.

او  افزود: سامانه ملی اوقات فراغت، سومین سامانه‌ای است که می‌تواند از سوی استان کرمان، ظرفیت‌های بسیار زیادی را در حوزه خدمات و امکانات در حوزه ورزشی، فرهنگی و ... بارگذاری کند تا مردم با ورود به این سامانه از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.

پاریزی از اصحاب رسانه استان کرمان به واسطه‌ی فراهم آوردن فضایی آرام و توام با آرامش و تلاش برای ارتقاء وضعیت ورزش استان تشکر و قدردانی کرد و افزود: طی این یک سال و در این افتخاراتی که امروز استان کرمان می‌تواند در کارنامه خود داشته باشد، نقش اصحاب رسانه بر کسی پوشیده نیست و می‌توان گفت، در همه‌ی این‌ها که توانست یک غروری را به مردم استان هدیه دهد و سطحی از انگیزه و امید را در دل مردم و ورزش استان زنده کند، نقش رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری بود.

او ابراز امیدواری کرد: با تعامل، دوستی، برادری و برابری بتوانیم شاهد روز‌های بهتری برای ورزش استان عزیزمان کرمان باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار