مدیرکل ورزش و جوانان کرمان؛

شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی راه اندازی می‌شود

میثم پاریزی با تأکید بر اینکه مسائل حوزه آسیب‌های اجتماعی باید به صورت برنامه‌های کاربردی و عملیاتی مطرح شوند، از راه اندازی شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با محوریت آسیب‌های اجتماعی و اوقات فراعت با حضور بصیری معاون استاندار، مرضیه مهدوی سرپرست دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان، نژاد زمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، احمدی نژاد رئیس مجمع سمن‌های جوانان و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت پیشاپیش ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و خیرمقدم به حضار در نشست، گفت: امروز در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان در سال ۹۹ با دو موضوع آسیب‌های اجتماعی و اوقات فراغت در خدمتتان هستیم.

او افزود: در دو جلسه قبل، با موضوعات مشارکت‌های اجتماعی و ازدواج نشست برگزار شد که مصوبات ارزشمندی داشتیم.

پاریزی تصریح کرد: در جلسه قبل در بحث سامانه ملی امید زندگی بحث شد که این سامانه با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل وزارتخانه رونمایی شد و با توجه به موارد و توانمندی‌هایی که این سامانه داشت، هم اکنون به عنوان یک سامانه ملی با مرکزیت کرمان فعال است.

او بیان داشت: سمن ما جلسه قبل، توضیحات کافی و کامل راجع به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مشاوره‌ای بسیار زیادی که این سامانه به صورت اپلیکیشن دارد و می‌تواند مورد بهره برداری عموم قرار گیرد، را ارائه داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: خوشبختانه بهره برداری از این سامانه ملی نشان دهنده‌ی اعتمادیست که مجموعه وزارت ورزش و جوانان در کنار کار جدی و توجه بسیار ویژه‌ای که به حوزه جوانان دارد و اطمینانیست که به استان کرمان دارد.

پاریزی با اعلام اینکه ما شاهد رونمایی و افتتاح این سامانه به صورت ملی بودیم، افزود: امروز هم راجع به شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی که یک شبکه ملی است در این نشست بحث می‌شود.

او تصریح کرد: این شبکه زیر نظر حدیثه سالاری که طی سال گذشته در بحث آسیب‌های اجتماعی کار کاربردی کردند و با حضورشان و دفتری که در شهرک صنعتی شهر کرمان داشتند، ارائه شده است.

پاریزی بیان داشت: خود این شبکه محور اصلیش بحث آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر‌ها و استانهاست که مرکزیت این کار هم استان کرمان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از اعتماد وزارت ورزش و جوانان به استان کرمان قدردانی کرد و گفت: این اعتماد بیانگر این است که امروز جوانان و سمن‌های ما در حوزه جوانان تفکرات و صحبت‌های بسیار عمق داری را بیان می‌کنند و هر جا به عنوان نمایندگان استان کرمان در برنامه‌های ملی حضور پیدا کرده اند، صحبت‌ها و تفکراتشان باعث افتخار استان کرمان و اداره کل ورزش و جوانان بوده که من از همه‌ی این عزیزن تشکر و قدردانی می‌کنم.

پاریزی با بیان اینکه نشست امروز دو محور آسیب‌های اجتماعی و اوقات فراغت را دنبال می‌کند، افزود: بحث آسیب‌های اجتماعی نمی‌تواند محدود به یک جلسه باشد و قطعاً نیاز به کار و پیگیری مستمر دارد.

او تصریح کرد: دستگاه‌ها با توجه به رسالتی که دارند، اقدامات خود را انجام می‌دهند، اما نیاز داریم بتوانیم در جلساتی که مختص این مسئله است، توانمندی دستگاه‌ها را بهتر اطلاع رسانی کنیم و هم یک هم افزایی داشته باشیم تا از فعالیت‌های موازی جلوگیری کنیم و این‌ها بتواند در کنار هم کمک کند تا در بحث اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان ملموس کار شود و تصمیمات نشست با واقعیت‌های جامعه بتواند منطبق باشد.

او با اشاره به اینکه خانم نژادزمانی و همکارانشون در حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان زحمات زیادی می‌کشند، بیان داشت: آن‌ها کارگروه‌ها را قبل از برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان استان تشکیل می‌هند و تمام موارد در کارگروه‌ها بحث می‌شود، مواردی که نیاز به مصوبه ستاد استان دارد، در این جلسه مطرح می‌شود که ما از مواردی که تهیه شده استفاده می‌کنیم و بدین ترتیب به اطلاع دوستان خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ما با توجه به گستردگی حوزه آسیب‌های اجتماعی و تغییراتی که در این حوزه به روز است، نیاز داریم مسائل این حوزه را به صورت ارائه برنامه‌های کاربردی و عملیاتی مطرح کنیم.

او به ظرفیت سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: سما و فضا یکی از طرح هاییست که از سوی سمن‌های جوانان با تولید محتوا در فضای مجازی، بیشتر فعالیت‌های تحکیم بنیان خانواده را پیگیری می‌کند.

پاریزی تصریح کرد: سمن ها‌ی ما این ظرفیت را دارند و ما می‌توانیم اعتباراتمان را در حوزه سمن‌ها به این بخش سوق دهیم تا تولید محتوا کنند و در حقیقت طرح‌هایی که بخاطرش زمان، وقت و هزینه شده است، با هم افزایی دستگاه‌ها قابلیت اجرا داشته باشد.

انتهای پیام/ب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار