معاون مدیریت مرکزی موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: موزه‌های رضوی از مجموعه‌های بزرگ موزه‌ای در ایران، محلی محوری و عمده برای نمایش هشت قرن تکاپوی خلاقانه هنرمندان مسلمان در حوزه تزیینات و معماری اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قیصری‌نیک روز پنجشنبه در نشست ویدیوکنفرانس همکاری‌های تخصصی موزه‌ای بین ایران و روسیه گفت: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی یکی از غنی‌ترین مراکز کتابخانه‌ای، موزه‌ا و گنجینه اسناد در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام است که به عنوان بزرگترین پایگاه فکری جهان اسلام نیز شناخته شده است.

او به برنامه‌های مدیریت موزه‌های آستان قدس رضوی در شرایط ناشی از پاندمی کرونا اشاره و افزود: راه‌اندازی بازدید مجازی از موزه‌ها، نشر اطلاعات در پایگاه‌های اینترنتی هر یک از موزه‌ها و کانال‌های آستان قدس در شبکه‌های اجتماعی فضای سایبری، استفاده گسترده از بستر شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی برای معرفی آثار موجود در موزه و اطلاع‌رسانی رویداد‌های مربوط به موزه آستان قدس رضوی بخشی از این هستند.

معاون مدیریت مرکزی موزه‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین گنجینه غنی رضوی در قالب برنامه‌ای با عنوان "سه‌شنبه‌های فرهنگی" به عموم مردم معرفی و نیز از نوجوانان آموزش‌دیده به عنوان راهنمایان موزه استفاده می‌شود.

قیصری نیک  همچنین به زمینه‌های همکاری‌های مشترک با روسیه اشاره و بیان کرد: آستان قدس رضوی آمادگی دارد تا در اجرای پژوهش‌های حوزه مرمت، معرفی آثار تاریخی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه حضوری یا مجازی، تبادل انتشارات تخصصی و نیز نشر در حوزه موزه و نسخه‌های خطی مشارکت فعال داشته باشد.

او تصریح کرد: پیشنویس تفاهمنامه همکاری با "موزه آرمیتاژ" مسکو از طریق رایزن فرهنگی ایران در روسیه در دست تدوین قرار دارد.

معاون مدیریت مرکزی موزه‌های آستان قدس رضوی تاکید کرد: همچنین پیشنویس چند تفاهمنامه با موزه‌های مطرح دیگر کشور‌های اروپایی تدوین شده که در دست اقدام و طی روند تشریفات برای تبادل هستند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.