فرماندار بانه گفت: تاکنون ۱۲۴ کوخ در بانه به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل رستم‌پور فرماندار بانه با بیان اینکه ۱۷۴ کوخ در بانه وجود دارد،گفت: دولت تدبیر و امید در طول فعالیت خود توجه خاصی به گازرسانی به مناطق محروم و دور افتاده داشته است.

او افزود:در تقسیمات کشوری ساختار و اسمی به نام کوخ وجود ندارد، اما در شهرستان بانه استان کردستان، مناطقی مسکونی با این عنوان وجود دارد، به این شیوه که چند خانوار (از ۲ تا ۱۰ خانوار) که اغلب قوم و خویش هستند در منطقه‌ای متمرکز شده و در کنار هم زندگی می‌کنند.

فرماندار بانه با وجود اینکه گازرسانی به کوخ‌ها با توجه به سخت‌گذر بودن، هزینه‌بردار است، افزود: دولت تمام تلاش خود را بکار گرفت تا ساکنان کوخ‌های در مسیر شبکه را نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند کند، ضمن اینکه برای گازرسانی به هر واحد مسکونی در استان بیش از ۲۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

رستم‌پور از گازرسانی به کوخ حاج محمود بانه با یک خانوار جمعیت در روز اول از هفته دولت امسال اشاره کرد و یادآور شد: هدف دولت از گازرسانی به کوخ‌ها، بهره‌مندی ساکنان آن‌ها از سوخت مورد نیاز و ممانعت از مهاجرت مردم این نقاط به شهر‌ها یا روستا‌های اطراف است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بانه به شبکه سراسری گاز متصل است، اضافه کرد: دولت در زمینه ارائه خدمات به مناطق روستایی این شهرستان بویژه در حوزه گازرسانی بسیار خوب عمل کرده و امیدواریم به زودی تمام روستا‌ها از گاز طبیعی بهره‌مند شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۸۹ روستا است و در حال حاضر ۵۴۲ هزار و ۳۹۹ مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت گاز استان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.