مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: استعفای فرهاد مجیدی مورد پذیرش ما نیست و او باید روز پنج‌شنبه در دیدار مقابل تراکتور روی نیمکت بنشیند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت: استقلال یک باشگاه حرفه‌ای است و در حال حاضر حدود ١١ میلیارد بدهی به ۵٢ نفر از سال ٩۴ دارد و به‌دنبال پرداخت این مبلغ هستیم. پس ما یک باشگاه حرفه‌ای هستیم و همه چیزمان هم باید حرفه‌ای باشد.

او گفت: مسی به‌صورت رسمی هفته قبل اعلام کرد که از بارسلونا جدا می‌شود پس ما هم انتظار داریم اگه قرار است که مثلا من دیگر در باشگاه نباشم باید به‌صورت رسمی این موضوع را اعلام کنم. از نظر ما سرمربی تیم باید برای بازی روز پنج‌شنبه روی نیمکت تیم باشد چرا که یک سال دیگر با ما قرارداد دارد.

سعادتمند درباره علت سفرش به ایتالیا گفت: ابتدا باید بگویم که در آستانه کسب یک جام هستیم و بازی مهمی در فینال جام حذفی داریم. روز ۶ مرداد در جلسه هیئت مدیره قرار شد به صورت فوری برای مذاکره با استراماچونی به ایتالیا بروم. این سفر برای گرفتن تخفیف در پرونده استراماچونی بود. استراماچونی ۲۸۵ صفحه شکایت به فیفا داده است و برای بررسی این موضوع به ایتالیا رفتم.

او ادامه داد: نه با پرواز باز فرست‌کلاس و نه بیزینس به ایتالیا رفتیم. سفر ما ۴ روز به‌طول کشید و تنها مجری تصمیمات هیئت مدیره هستم. دعوتنامه ما نیز از طریق وکیل استراماچونی آمد. زمانی که سفر ما مشخص شد، نه قضیه دربی مطرح بود و نه معلوم بود که سپاهان را در نیمه نهایی می‌بریم. اینکه آقایان می‌گویند چرا قبل از دربی به ایتالیا رفتیم، حرف جالبی نیست.

سعادتمند ادامه داد: اگر سپاهان را نمی‌بردیم، دربی وجود داشت؟ اصلا آیا از یک ماه قبل، سازمان لیگ پنجم شهریور را زمان دربی مشخص کرده بود؟ سفارت ایتالیا به ما گفته‌بود که تنها در ۵ روز می‌توانید بروید و بیایید.

طبق رسید وکیل استراماچونی ۱۴۰ هزار دلار وجود ندارد!

سعادتمند گفت: باید بدانیم که در قرارداد استراماچونی چند تبصره وجود دارد. بعد از رأی فیفا که احتمالا به‌زودی اعلام می‌شود، باشگاه ملزم به پرداخت تمام قرارداد آن‌هم در ۷ روز است. آیا‌توان پرداخت ۲ تا ۳ میلیون یورو در این مدت کوتاه را داریم؟ چند جلسه فشرده در این سفر سخت داشتیم، اما متأسفانه طبق رسیدی که دست وکیل استراماچونی است، ۱۴۰ هزار دلار وجود ندارد! همچنین ۴۰ درصد باید به قرارداد او اضافه شود که تنها او تاکنون ۳۰۵ هزار یورو دریافت کرده است.

شاید بند غرامت در قرارداد استراماچونی فعال شود

او گفت: طبق قرارداد باید به ازای هر ماه ۱۰ هزار یورو به همراه ۵ درصد روزشمار بدهیم. در پرونده ویلموتس دیدید که بند غرامت وجود دارد و شاید در قرارداد استراماچونی نیز بند غرامت باشد. ۲ ماه است که به دیاباته و میلیچ پولی ندادیم و دیگر قصد جذب بازیکن و مربی خارجی نداریم.

پرواز اختصاصی وظیفه من نبود، اما آن‌را هم انجام دادم

سعادتمند درخصوص اقدامات خود در این ماه‌ها برای باشگاه استقلال گفت: طی چند ماه اخیر و از زمانی که به باشگاه آمدم، ۲ چمن آماده و یک سالن بدنسازی مجهز فراهم کردیم. در حالی که پرواز اختصاصی وظیفه من نبود، این کار را هم کردیم. برای حق رشد امید نورافکن از باشگاه شارلروا به فیفا شکایت کرده‌ام.


بیشتر بخوانید


پولی برای جذب خارجی‌ها نمانده است

سعادتمند گفت: در ۲ روز، ۵ جلسه بدون واسطه برگزار کردیم. استراماچونی و دستیارانش سالی ۷۵۰ هزار دلار قرارداد بسته‌اند که برای ۲ سال رقمی معادل یک و نیم میلیون یورو می‌شود. او هنوز پیشنهادی از دیگر تیم‌ها قبول نکرده است. حدود ۴ ماه است که به استقلال آمده‌ام و حالا پولی برای بازیکن و مربی خارجی ندارم. البته مصوبه‌ای هم بابت ممنوعیت جذب بازیکن خارجی وجود دارد.

فرصت ۴۸ ساعته به‌اتمام رسیده است!

او در واکنش به‌خبر یکی از رسانه‌های ایتالیایی که گفته بود ظرف ۴۸ ساعت استراماچونی پاسخ نهایی را می‌دهد گفت: سه‌شنبه به ایران آمدم و از آن زمان، این فرصت ۴۸ ساعته، تمام شده است.

سازمان بازرسی سفر ما به ایتالیا را بررسی کند

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به‌صحبت‌ های پیشین خود مبنی بر ماندن مهره‌های کلیدی در استقلال گفت: قبلا گفته بودم که نمی‌گذارم یک آجر از باشگاه استقلال برود. تلاش ما بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. سازمان بازرسی بیاید و نظارت کند که چه اتفاقی افتاده است. آن‌ها بگویند که این سفر برای اضافه شدن بار مالی به باشگاه است یا اینکه بار یک و نیم میلیون یورویی را برداریم؟

سعی کردم مخفیانه به ایتالیا بروم، اما نشد

او افزود: استراماچونی به ما گفت که، چون از او سوءاستفاده شده، اجازه نمی‌دهد با او صحبت کنیم. پس سعی کردم به‌صورت نامحسوس بروم و برگردم. ماسک زدم و با وجود داشتن عینک بازهم موفق نشدم! در CIP فرودگاه مردم متوجه شدند و در میلان از من درباره استراماچونی سوال کردند. به‌همین دلیل به باشگاه گفتیم که به‌صورت رسمی سفر ما را اعلام کنید.

حق قانونی باشگاه تصمیم‌گیری برای فصل بعد است و اختلاف ۱۴ امتیازی با صدر، در شان استقلال نیست

سعادتمند ادامه داد: من و معاون باشگاه برای تخفیف به ایتالیا سفر کردیم، اما این حق قانونی باشگاه است که برای فصل بعد تصمیم بگیرد. استقلال، نایب قهرمان لیگ برتر شد، اما با تیم اول ۱۴ امتیاز فاصله داشتیم که در شان باشگاه استقلال نیست و ما باید قهرمان می‌شدیم. الان هم از تیم حمایت می‌کنم. کمیته فنی در حال حاضر نداریم که باید این کمیته را تشکیل بدهیم و ببینیم به چه بازیکنی نیاز داریم.

نتوانستیم با شفر به توافق برسیم

او گفت: حمید معصومی‌نژاد، ۲ بار در ایتالیا با من تماس گرفت، اما به او گفتم مذاکرات باید محرمانه بماند، اما مذاکرات ما  برای شکستن رأی فیفا بود. شاید ۲ هفته دیگر رأی صادر شود و باید ظرف ۷ روز، ۲ میلیون یورو پرداخت کنیم. می‌خواستیم با شفر هم صحبت کنیم که، اما در مذاکرات تلفنی با او، به نتیجه خوبی نرسیدیم.

با رقم قرارداد بویان می‌شود مدارس فوتبال استقلال را اداره کرد

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: شفر گفت در استقلال با من برخورد خوبی نشد و من را به زمین تمرین راه ندادند. پرونده استراماچونی اگر از فیفا خارج شود، اتفاق خوبی خواهد بود. با رقم قرارداد بویان هم که ۲۰۰ هزار دلار است، من می‌توانم مدارس فوتبال استقلال را اداره کنم و به دورترین نقاط کشور که توان مالی ندارند، امکانات بدهم. ۶۰۰ هزار دلار باید به شفر بدهیم. تلاش کردیم تا این مبالغ را تأمین کنیم.

بودوروف به‌درد استقلال خورد؟ باید ۱۲۵ هزار دلار به او بدهیم!

او درباره ارقام بدهی استقلال به‌خارجی‌ها گفت: ۳۳۰ هزار دلار به بویان، ۶۰۰ هزار دلار به شفر و حدود ۲ میلیون یورو به استراماچونی بدهکاریم.
بودوروف به درد استقلال خورد؟ اما باید ۱۲۵ هزار دلار به او بدهیم. فقط ۲۰ روز برای پرداخت آن زمان داریم. ایسما از باشگاه پاختاکور ازبکستان، نیم‌فصل با استقلال به مبلغ ۵۰ هزار دلار قرارداد بست. اما الان باید مبلغ ۱۵۰ هزار دلار پرداخت کنیم. چرا که بند‌هایی به این قرارداد اضافه می‌شد. باید ۹۳ هزار دلار هم به جپاروف بدهیم.

با ۱۰۰ هزار یورو می‌شد پرونده پادووانی را بست

سعادتمند درمورد غرامت میلیون یورویی پادووانی گفت: به او ایمیل زدم و او رسید‌های خود را فرستاد و موافقت کرد که آن را از مطالبات استقلال در فیفا بدهیم. فرم این کار در فیفا را امضا کردیم، اما او قبول نکرد و به CAS شکایت کرد. غرامت او ۹ میلیون یورو شده است. همان ۴ سال پیش می‌شد با ۱۰۰ هزار یورو پرونده او را بست. مگر آن زمان قیمت یورو بیشتر از ۸ هزار تومان بود؟ پادو در زمین بازی آن اتفاق برایش رخ داد و باید تاوانش را بدهیم.

گرفتن تخفیف از استراماچونی، مشکل اکنون استقلال است

سعادتمند ادامه داد: اهواز در شرایط قرمز کرونا بود و خودم که همراه تیم به اهواز رفتم، درگیر کرونا شدم و ۱۲ روز در خانه ماندم، اما کسی متوجه نشد. تیم‌های پایه، چند ماه بود، پولی نگرفته بودند که حقوق آن‌ها را هم پرداخت کردیم و همه امکانات را در اختیار استقلال قرار دادیم. حالا مشکل استقلال این است که چرا قبل از دربی  به‌دنبال تخفیف از استراماچونی رفتم؟ دوست داشتم در زمان دیگری به ایتالیا می‌رفتم، اما این کار دست من نبود.

به مجیدی گفتم که صحبتم با استراماچونی در چه راستایی بوده است

او گفت: بعد از دربی صحبتی با مجیدی نکرده‌ام. ما صبح بازی با هم صحبت کردیم و هیچ مشکلی هم نبود. حتی به مجیدی گفتم که صحبتم با استراماچونی در چه راستایی بوده است. بلافاصله بعد از برتری در دربی به رمضانی گفتم که اگر شرایط بهداشتی اجازه می‌دهد، به همراه هیئت مدیره به رختکن برویم. اما او گفت که بهتر است به تمرین برویم.

ناراحت شدن من از برد مقابل سپاهان، یک تهمت است

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: تا الان همه پاداش‌ها به جز پاداش برد پرسپولیس و شاهین را داده‌ایم. بلافاصه بعد از بازی مقابل پرسپولیس به مجیدی پیام تبریک دادم. اینکه گفته می‌شود برای برد مقابل سپاهان ناراحت  بودیم، یک تهمت است. الان مجیدی باید بابت مطرح کردن چنین مسائلی به کمیته انضباطی باشگاه برود. او گفته یک ماه است که لیست بازیکنان مد نظرش را داده. سوال می‌کنم به چه کسی لیست داده است؟ ۲ ماه و نیم است که زبان ما مو درآورده که لیست بدهید. وقتی دیدم خبری نشده، خودم شروع به تمدید کردم.

برادرم فوت کرد، اما مجیدی یک تسلیت به من نگفت

او با مطرح کردن انتقاد‌های خود از مجیدی گفت: اجازه بدهید من هم گلایه‌های خود را بگویم. زمانی که به باشگاه آمدم، برادرم فوت کرد، اما مجیدی حتی تسلیت هم به من نگفت. هر بار هم سر تمرین می‌رفتم، از اتاقش بیرون نمی‌آمد و شخصا به اتاقش رفتم. زمانی که مدیر تیم شدم، تبریکی به من نگفت.

من و مجیدی مقابل هم نیستیم

سعادتمند گفت: من لیست تیم برای بازی‌های آسیایی را داده‌ام که در آن مجیدی سرمربی است. او جزو خانواده استقلال است، اما هیچ کدام از مسائلی که در اینستاگرام عنوان شده واقعیت ندارد. البته می‌گویم که من و فرهاد مقابل هم نیستیم.

بعد از چند باخت از مجیدی حمایت کردم، اما برای سال آینده حق دارم که تصمیم‌گیری کنم

او گفت: هفته آینده گزارش کاملی از سفر به ایتالیا به وزارت ورزش می‌دهم حتی بعد از باخت به فولاد و تساوی با تراکتورو چند تیم دیگر، از مجیدی حمایت کردم، اما من مدیرعامل باشگاه هستم و باید اختیار داشته باشم که تصمیماتی را برای سال آینده بگیرم. در آستانه جام حذفی هستیم و هوادار حق دارد که تیمش امسال یک جام کسب کند.

نباید سال بعد هم ۱۴ امتیاز با صدر فاصله داشته باشیم

سعادتمند گفت: یک باشگاه حرفه‌ای هستیم. سرمربی تیم هم یک فصل دیگر قرارداد دارد. همه می‌خواهیم مجیدی به کارش ادامه بدهد تا یک جام را به‌دست بیاورد. نباید سال آینده هم اختلاف ما با صدر جدول ۱۴ امتیاز باشد و باید قهرمان شویم.

با این بازیکنانی که داریم، باید قهرمان آسیا شویم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: از دروازه‌بان تیم تا دیگر بازیکنان کیفیت بالایی دارند و معتقدم ما باید با این بازیکنان قهرمان آسیا شویم. تیم بسیار خوبی داریم که البته باید ۳، ۴ بازیکن گردن کلفت اضافه کنیم. این انتظار من است و اگر برآورده نشود، باید صحبت کنیم تا ببینیم مشکل کجاست.

اگر مجیدی نتایج خوبی بگیرد، حضورش ادامه‌دار خواهد بود

سعادتمند افزود: الان مربی ما مجیدی است و باید روی نیمکت بنشیند. او باید مواردی که در فضای مجازی نوشته است، توضیح بدهد. او تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور دارد. اگر نتایج خوب هم بگیرد، حضورش ادامه‌دار است. اما حق قانونی باشگاه است که برای فصل جدید مذاکره کند. ما می‌توانیم با استراماچونی مذاکره کنیم، چون قراردادش ۲ ساله است.

بازگشت استراماچونی یک میلیون از خسارت ما را  کم می‌کند

او بیان کرد: انتظارم از استقلال بالا است، چون مردم انتظارشان بالا است. ۶ سال است که منتظر قهرمانی هستیم. اگر تیم در جام حذفی و آسیا خوب نتیجه بگیرد، با مجیدی ادامه می‌دهیم. البته با آمدن استراماچونی یک میلیون یورو از خسارت باشگاه کمتر می‌شود. البته اکنون وقت این صحبت‌ها نیست، اما خود دوستان این صحبت‌ها را آغاز کردند.

با هیچ مربی ایرانی مذاکره نکرده‌ام

او درمورد اینکه گفته می‌شود با مربیان ایرانی برای فصل مذاکره کرده است، گفت: با هیچ مربی ایرانی برای فصل آینده صحبت نکرده‌ام و بلد نیستم دروغ بگویم. از کادر فنی فعلی و بازیکنان می‌خواهم برای موفقیت استقلال در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تیم واحدی باشند. قطعا فینال را می‌بریم چرا که ما استقلال هستیم و باید برنده فینال شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تاجی
۰۲:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مجیدی خوبه خیلی هم زحمت کشیده برای باشگاه اما برای منافع باشگاه مخصوصا که گای یک میلیون یورو خسارت کمتر وسط هست خودش باید بره
Germany
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
یه مشت شارلاتان و دزد تو هیئت مدیره باشگاه های فوتبال بخصوص این دو تا تیم هستند. آقای سعادتمند با مجیدی مشکلش بیشتر شخصی شده تو برنامه ورزش و مردم میگه من برادرم فون کرد مجیدی نیومد بمن تسلیت بگه بعد تو سه بد سلیقگی قبل مسابقه رفته ایتالیا خب یه روز دیرتر میرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
آقای مدیر عامل !!
با زور که نمی توانی سرمربی تیمت را روی نیمکت بنشانی !!!!!!
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سفرآقای سعادتمندبه ایتالیا به هر دلیلی(حتی برای مذاکره براسرمربی گری اس)هیچ ربطی به کادرفنی وبازیکنان نداره تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
14 امتیاز چقدر سوزش داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
آقای سعادتمند خواهشا شما اگه دلسوز استقلالین صبر کنین بعد از جام حذفی دنبال هنرنمایی خود باشین نه اینکه قبل از بازی فینال داری آب تو آسیاب دشمن میریزین و تیمو به حاشیه میبری
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۲۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
لطفا استراماچونی را برگردانید چون از نظر مالی و غیره به نفع استقلاله، دیگه لازم به پرداخت غرامت سنگین به صورت یکجا نیست و حقوقش خورد خورد پرداخت میشود
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
مجیدی داره از احساسات هواداران استقلال سوءاستفاده می کنه بااستعفای صوری می خوادبه خواسته اش (آوردن دوستان نزدیک به خودش به هیأت مدیره ومدیرعاملی شخص موردنظرخودش)برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
مرحبا به آقای سعادتمند در را با قاطعیت و زدن حرفهایش در مورد این بچه لوس وننر
Switzerland
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی به یه بچه بیش از ظرفیتش بها می دی باید انتظار هر رفتاری رو داشته باشید. هوادار عزیز باید اجازه بده تیم مدیریت برنامه ریزی و تصمیمات خودشونو بگیرین و با احساسات مدیریت رو تحت فشار قرارندهند. نمونش فشار هوادارای سپاهان برای بازی نکردن جلوی پرسپولیس بود که هم 3 بر صفر بازنده شدن و هم کلا از جدول و قهرمانی فاصله گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
اغای سعادتمند راست میگین این مجیدی اینقد میگه نایب قهرمان شدیم با اختلا 14 امتیاز . خیلیییی شاهکار کردی اغای مجیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
یک بچه لوس و بچه ننه را کردند سرمربی ، انتظاری بیش از این از او نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
البته همین بچه لوس قاتل شما لنگیاست .دعوای خانوادگی ما به شما مربوط نیس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
ممکنه چندنفر عمدا با رد و بدل کردن اخبار غلط بین مدیرعامل و سرمربی، قصد برهم زدن روابطشون رو دارند...

باید خودشون به هم نزدیکتر باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
مخصوصا که قلعه نوعی الان بیکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
مجیدی دیگ شورشو در اورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
دقیقن حالا یه جامم نگرفته اینقد ناز میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
بهتر خدا کنه استرا خودمون بیاد که زمان استرا ما صدر جدول بودیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
استرا برگرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
مجیدی قهرمان.ذاتشه حسودوننه بچه قهرمیکنه انکارشان دیوشکسته باپنالتی تراکتورقهرمانه میترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
کاش باید رو در باره مربیان خارجی هم میگفتید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی در این مملکت کار دست کاردان و اهلش نباشد همین است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
ایول حمایت و اقتدار همه برای موفیقت استقلال باید تلاش کنیم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
این سعادتمند چقده شبیه طبریه...
Netherlands
مهدی
۲۲:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
آیا شنیدهاید که میگویند عمل به آهستگی چهره را هم تغییر میدهد. مسوول اینهمه بدهکاری ها رو دریابید.
آخرین اخبار