معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: درحال حاضر کلنگ زنی ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی، انجام شده و در مرحله اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در طرح اقدام ملی مسکن است در این طرح ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته می‌شود که زمین ساخت این واحد‌ها  از سوی  راه و شهرسازی تأمین می‌شود و بخش خصوصی و تعاونی‌ها نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

سالاری با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری لازم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستند، تاکید کرد: تسهیلات خوبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و دولت موظف شده که زیرساخت‌های این پروژه‌های مسکونی را آماده کند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: طرح اقدام ملی اشتغال بالایی برای استان به وجود می‌آورد و همچنین نیاز‌های مسکن استان را تأمین می‌کند.

سالاری با بیان اینکه در طرح اقدام ملی یک میلیون مترمربع زمین در بخش دولتی و حدود ۲۵۰ هزار مترمربع زمین در بخش خصوصی ساخته می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با همکاری بخش خصوصی می‌توان واحد‌های بیشتر از چشم انداز تعریف شده، ساخت.

او  با بیان اینکه اقدامات اولیه این طرح با آورده‌های متقاضیان انجام می‌شود، افزود: در ابتدای کار باید تمام مراحل و پروسه اداری طرح اقدام ملی انجام شود تا در مرحله استفاده از تسهیلات بانکی، مشکلی برای تزریق منابع مالی وجود نداشته باشد.

سالاری موانع اصلی اجرایی نشدن تعدادی از پروژه‌های مسکونی را قوانین و بروکسی‌های اداری برخی از ادارات عنوان کرد و افزود: به صورت مستمر در جلسات هفتگی شورای مسکن به بررسی و رفع مشکلات مطرحه شده پرداخته می‌شود.

او با بیان اینکه برای ساخت مسکن هیچ مشکلی نداریم، افزود: متأسفانه شهرداری کرمانشاه علیرغم مصوبات و صورتجلسه ها، همکاری‌های لازم را برای اجرای این پروژه‌های مسکونی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اگر این روند شهرداری ادامه پیدا کند ناچار به برخورد قانونی و مکاتبه با وزیر کشور می‌شویم.

سالاری با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های ذیربط برای ساخت و تحویل به موقع واحد‌های مسکونی اقدام ملی به متقاضیان تلاش کنند، بیان کرد: اگر این واحد‌ها در موعد مقرر آماده و تحویل متقاضی نشود باید شاهد ساخت و ساز‌های غیر مجاز و حاشیه نشینی باشیم که این امر تبعاتی مانند ماجرای "آسیه پناهی" را در پی خواهد داشت.

او در ادامه به تعاونی مسکن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: موقعیت این زمین برای ایجاد طرح مسکن ملی بسیار مناسب است و ارزش افزوده بالایی دارد.

سالاری به تعاونی مسکن شهرداری زمزم نیز اشاره و تاکید کرد: این پروژه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی دارد و عملیات ساخت واحد‌های مسکونی آن در مرحله آماده سازی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.