معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از اضافه شدن ۳۴۰ هکتار زمین به شهر کرمانشاه به‌منظور تامین طرح “اقدام ملی مسکن” خبر داد.

اضافه شدن ۳۴۰ هکتار زمین به شهر کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالرضا غفوری معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : دولت از پارسال در راستای برنامه تأمین مسکن و در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، بحث طرح اقدام ملی مسکن را در استان‌ها مطرح کرد که متولی این طرح وزارت راه و شهرسازی است.

او با بیان اینکه موجودی اراضی دولتی برای اجرای این طرح در شهر کرمانشاه بسیار محدود بود، گفت : بسیاری از زمین‌های دولتی با کاربری مسکونی برای طرح‌های دیگر از جمله "مسکن مهر" مورد استفاده قرار گرفته بود، اما با بررسی‌های صورت گرفته یک قطعه زمین به مساحت ۳۴۰ هکتار در نزدیکی شهرک امام وجود داشت که برای اجرای طرح اقدام ملی مناسب شناخته شد.

غفوری ادامه داد: این موضوع با توجه به نیاز به تأمین مسکن و توجیه‌پذیری آن در کارگروه مربوطه مطرح و با پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان، الحاق آن به شهر کرمانشاه تصویب و ابلاغ شد که هم اکنون درحال انتخاب مشاور و طرح آماده سازی آن هستیم و ظرف حدود ۴ ماه آینده عملیات ساخت واحد‌های مسکونی در این قطعه شروع می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: این قطعه زمین قابلیت ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی را دارد، ضمن اینکه امکان تأمین خدمات مورد نیاز پهنه‌های پیرامونی در این اراضی، امکان تأمین زیرساخت‌های شهری، سازگاری کاربری با پهنه‌های پیرامونی و تعریف جمعیت‌پذیری متناسب این الحاق را توجیه‌پذیر می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.