معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، درخصوص ایام عزاداری ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری درخصوص ایام عزاداری ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

او گفت: از پخت نذری در محل هیئت‌ها، جلوگیری به عمل می‌آید و پخت نذری در مکان و آشپزخانه با شرایط بهداشتی خارج از محل هیئت برای نذر‌های خاص و صرفاً با نظارت کافی مقدور است، توزیع نذری تنها در ظروف یکبار مصرف بلامانع است.


بیشتر بخوانید


جزایری افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و توزیع شربت و چای ممنوع است.

او، عزاداری و توزیع نذری در مناطق روستایی و شهر‌های کوچک در فضای بسته هر چند جمعیت کم و محدود را ممنوع دانست و اضافه کرد: در هنگام نظارت با همیاران سلامت هماهنگی‌های لازم انجام شود.

جزایری ادامه داد: مراسم روز تاسوعا و عاشورا در محل‌های باز که قبلا از طرف سازمان تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، برگزار شود.

او گفت: دستجات زنجیرزنی در یک مکان ثابت زنجیر زنی کنند و حرکت دستجات محدود و ممنوع است.

جزایری با بیان اینکه هیئت‌های برتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هر شهرستان و هر شهر در فضا مجازی معرفی می‌شوند افزود: به عنوان نمونه هیئت مستقر در سالن ورزشگاه تختی، مصلی امام خمینی (ره) و دبیرستان شهید بهشتی شهرکرد تاکنون به عنوان هیئت‌های برتر در امر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گزارش شده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار