توزیع نذورات در هیات‌های حسینی نهاوند ممنوع است

رئیس مرکز بهداشت نهاوند توزیع نذورات در هیات‌های حسینی در این شهرستان را ممنوع اعلام کرد.

توزیع نذورات در هیات‌های حسینی نهاوند ممنوع استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  علی‌احسان خویشوند، رییس مرکز بهداشت نهاوند یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا امسال عبور هیات‌های عزاداری در سطح خیابان ممنوع بوده و بنابراین هر گونه پخش نذری در داخل خیابان‌ها نیز ممنوعیت دارد.

خویشوند گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به هیات‌ها اعلام شده که یا نذری‌های خود را به صورت جیره خشک توزیع کنند و یا در صورت طبخ غذا برای توزیع آن لازم است خود به درب منازل مراجعه کرده و از تجمع افراد جلوی آشپزخانه‌ها و مساجد جلوگیری کنند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند در خصوص نظارت بر عزاداری‌ها و سینه‌زنی در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: به منظور نظارت بر شیوه نامه ‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر و روستا ۲۸ بازرس تعیین شده‌اند که بر فعالیت هیات‌ها نظارت کرده و گزارش آن را به مرکز بهداشت ارسال می‌کنند.

او در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته در خصوص نظارت بر عزاداری‌های ماه محرم گفت: ما از ابتدای ماه محرم تمام بهورزان خود را مامور کرده‌ایم که از نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی بازدید کرده و گزارش را برای ما ارسال کنند.

خویشوند در پایان با بیان اینکه بحث سلامت مردم برای ما از همه چیز مهمتر است یادآور شد: به منظور جلوگیری از هر گونه بیماری و ایجاد مشکل برای شهروندان از آنان انتظار داریم در تجمعات و عزاداری‌ها حتما از ماسک استفاده کنند تا هم عزاداری‌ها انجام شود و هم دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: ماه محرم ، نذورات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار