کلنگ ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور، نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار، فرماندار، مسوولان و قشرهای مختلف مردم در نیکشهر به زمین زده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرالله رحشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمریع با اعتبار پنج میلیارد تومان ساخته می‌شود.

مهرالله رحشانی مهر افزود: سیستان وبلوچستان از نظر فضای آموزشی در سطح پایینی نسبت به کشور قرار دارد و برای همین منظور جهت توجه بیشتر ۱۵۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه ملی اعتبار در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه به طور حضوری در مناطق مختلق کشور بویژه در روستاهای سیستان وبلوچستان برای بررسی مشکلات حضور یافتم افزود: علاوه‌بر اعتبارات دولتی، خیران نیز کمک‌های زیادی کرده‌اند که جا دارد از حضور آنان در روستاهای مختلف قدردانی کرد.

معاون وزیر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان سرعت گرفته و شاهد کلنگ زنی و افتتاح مدارس هستیم و این خود نوید دهنده آینده روشن در حوزه مدرسه سازی در نقاط مختلف استان است.

او  در این سفر قول مجتمع بزرگ کارگاهی شرکت پرلیت هیچان که به آموزش و پرورش واگذار شده هر چه سریعتر نوسازی، محوطه سازی، دیوارکشی و تجهیزات لازم اختصاص دهد و همچنین بر ساخت مدرسه و حل مشکلات آموزشی در روستاهای شگیم، کوچینک و آبگاه قول مساعد داد.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیش‌از ۶ هزار کلاس درس در حوزه انتخابیه چابهار نیاز است که ساخته شود و برای این امر نیازمند حمایت بیشتر کمک‌های دولتی و مساعدت خیران هستیم.

معین الدین سعیدی افزود: دولت در شرایط سخت اعتباری و فشارهای اقتصادی و تحریم در تمام نقاط سیستان و بلوچستان طرح‌های زیادی در حال افتتاح و کلنگ زنی دارد.

او  گفت: انتظار می‌رود سرانه فضای آموزشی سیستان وبلوچستان بویژه در جنوب استان به هشت مترمربع استاندارد کشور به ازای هر دانش آموز برسد تا شاهد رشد و بالندگی در حوره آموزش باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار