مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ۲۰۰۰ هیات مذهبی در استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز‌های تاسوعا و عاشورا عزاداری می‌کنند.

۲۰۰۰ هیات در استان کرمان در روز‌های تاسوعا و عاشورا عزاداری می‌کنندحجت‌الاسلام غلام حسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: هیات‌های مذهبی استان برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

او با اشاره به اینکه هیات‌های مذهبی در این ایام تمام قوای خود را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کار گرفته اند؛ افزود: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، در این ۲روز نیز هیات‌های مذهبی برنامه‌های خود را به همین شکل رعایت می‌کنند، اما تجمع هیات‌ها در یک مکان نیست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه نزدیک به ۲هزار هیات از سازمان تبلیغات در این ایام مجوز دریافت کردند بیان داشت: این هیات‌ها در سامانه بیرق ثبت‌نام کردند و نسبت به شیوه‌نامه بهداشتی متعهد شدند.

حجت‌الاسلام حقانی بیان داشت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی که به توزیع غذا بپردازند ممنوع است.

او با اشاره به اینکه نذورات هیات‌ها به صورت خام یا به صورت کمک‌های مومنانه توزیع می‌شوند تصریح کرد: برخی از افراد که نذورات واجب دارند براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به دور از ازدحام توزیع می‌شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.