رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسیر گفت: عزاداری‌های ماه محرم در این شهرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام محمدجواد سازندگی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسیر گفت:هیات‌های مذهبی شهرستان بردسیر برای دریافت مجوز عزاداری باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند.

او افزود: برای حفظ سلامتی عزاداران، امکان سخنرانی و روضه خوانی در فضای بسته فقط به مدت یک ساعت و با رعایت فاصله اجتماعی داده می‌شود، اما سینه زنی و زنجیر زنی در اینگونه مکان‌ها ممنوع است و باید در مکان‌های باز انجام شود.

حجت الاسلام سازندگی تصریح کرد: به منظور برگزاری عزاداری در مکان‌های روباز با ادارات آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان بردسیر هماهنگ شده تا از مکان‌های آموزشی و ورزشی روباز برای عزاداری‌های ماه محرم استفاده شود.

او ملاک برای صدور مجوز برگزاری آیین‌های محرم را ثبت نام در سامانه بیرق ذکر کرد و افزود: برگزار کنندگان مراسمات عزاداری باید در سامانه بیرق به آدرس https://beryagh.mobi ثبت نام کنند و متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسیر گفت: با توجه به ممنوعیت پخش نذورات در هیات ها، تاکید بر این است که نذورات در قالب کمک‌های مومنانه، امور خیر و با اولویت نیاز هر منطقه انجام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.