اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی و مسابقه کتابخوانی حسین(ع) پیامبر عشق در اراک برگزار می شود.

مسابقات فرهنگی ماه محرم برای شهروندان اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی را در اراک آغاز کرد.

 حمید کربلایی حسنی سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت:اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک کار خود را با پخش پوستر و نصب بنرهای سوگواره آغاز نموده و امید است این سوگواره مورد استقبال شاعران و مدیحه سرایان کشور قرار گرفته و در سال های آینده نیز برگزار گردد.

جزئیات اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک

کربلایی حسنی افزود: محوریت سوگواره، قیام امام حسین (ع ) و نهضت سرخ حسینی است.

او موضوعات سوگواره را قیام امام حسین (ع )، ایام محرم و صفر، اربعین شهادت امام حسین (ع ) و یاران با وفایش و تاثیر تاریخی آن، اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی، نقش عاشورا در حفظ وحدت امت اسلامی عاشورا و نیازهای امروز بشر معرفی کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: هنرمندان می توانند آثار خود را در ۲ بخش شعر، نوحه و مرثیه سرایی ارسال کنند.

کربلایی حسنی مقررات سوگواره را به شرح ذیل توضیح داد:

شرکت کنندگان می توانند حداقل ۱ اثر و حداکثر ۵ اثر ارسال نمایند.

کلیه حقوق مادی و معنوی آثار رسیده متعلق به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک می باشد.

ذکر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل سکونت، تلفن همراه و اعلام بخش سوگواره الزامی می باشد.

ارسال آثار با فونت Nazanin2 و در قالب wordصورت پذیرد.

ارسال سبک نوحه به صورت فایل صوتی الزامی است.

او مهلت ارسال آثار را تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ اعلام کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اضافه کرد: علاقه مندان آثار خود را به ایمیل دبیرخانه سوگواره به آدرس: soogvareh.sherarak@gmail.com  یا  از طریق پیام رسان ها به شماره ۰۹۳۰۸۶۲۱۴۱۰ ارسال کنند.

مسابقه کتابخوانی حسین(ع) ، پیامبر عشق

 حمید کربلایی حسنی سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: این سازمان در راستای اهداف کلان خود در زمینه توسعه فرهنگ کتاب خوانی در بین اقشار مختلف جامعه اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان " حسین (ع)پیامبر عشق" ویژه عموم شهروندان نموده است.

کربلایی حسنی افزود: علاقمندان به شرکت در مسابقه می بایست فایل PDF مربوط به کتاب و پرسشنامه را از سایت www.arakmcsso.ir بارگیری نموده و پاسخ صحیح را به سامانه ۳۰۰۰۱۲۹۳ ارسال نمایند.

او مهلت ارسال آثار را تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ اعلام کرد.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.