درباره مجازات کارفرما در صورت بیمه نکردن کارگران مشغول به کار بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کارفرمایانی که برخلاف مفاد ماده ۱۴۸ قانون کار از بیمه کردن کارگران خود خودداری می‌کنند علاوه بر تادیه تمام حقوق متعلق به کارگر (سهم کارفرما) با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به جریمه نقدی معادل ۲ تا ۱۰ برابر حق بیمه مربوطه محکوم خواهند شد.

مطابق ماده ۳۶ قانون تأمین اجتماعی، کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان تأمین اجتماعی بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسب کند و سهم خود را بر آن افزوده و به سازمان تادیه کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۳:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
فقط و فقط لعنت خداوند بر کسی باد که استخدام کارگرها را از بین برد و این خصوصی سازی را بوجود آورد و این همه ظلم در حق کارگر ایجاد کرد ، خداوند همیشه نابودش کند ، انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
سعید خانی
۰۷:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام فرقی بحال کارگر نمیکند بیمه باشد یا نباشد چون در هر دو صورت حرفت بجایی نمیرسد و کسی طرف کارگر رو نمیگیره بیمه باشی اینقدر پاس میدن تا خودت منصرف بشی .من بیمه بودم از برج ۱۰ /۹۸ بیکار شدم تا همین الان هنوز نتونستم بیمه بیکاری بگیرم وای بحال بقیه
Iran (Islamic Republic of)
شارخ
۰۴:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
باغ رستوران ها اصلا بیمه نمیکنن هیچ کس هم پیگیر نیست کارگران هم از ترس اخراج اقدامی نمیکنن حقوق هم 50درصد است
Netherlands
محمد
۲۱:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
الان رانندگان اسنپ و تپسی مگه بیمه اند؟ رویه چه حسابی هست این موضوع من با فوق لیسانس در این مملکت کاری جز اسنپ پیدا نکردم ، بیمه هم که خیر، هر روز داره از سنم میگذره و برام بیمه ای رد نمیشه، ظلم پس به چی میگن؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام . خدمت دوستان . من جای کار میکنم بیمه نمیکنه حقوق هم زیر پایه اداره کار میده. هیچکی هم کاری باهاش نداره.چون همه رو با رشوه خریده. یخچال
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۰:۲۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
همسر من در بیمارستان دولتی شهدای گنبد کاووس به مدت هشت ماه در بخش خدمات به عنوان نیروی جایگزین با کارکرد 240 ساعت در ماه طبق لیست شرکت خدماتی پیمانکار کار میکند فقط برای ماهی 1200000 یک میلیون ودویست هزار تومان نه بیمه دارد نه مزایا ان هم در این شرایط کرونایی انوقت حکومت از حق کارگر صحبت میکند .
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۴۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
شرکت ما کارگرهاشو 3 دسته کرده! دسته اول حقوق و مزایای امسال، دسته دوم پایه حقوق امسال ولی مزایای پارسال، دسته سوم هیچی نمیگیرن که هیچ تازه پایه حقوق رو هم نمیگیرن فقط 5 روز بیمه شون میکنه! رفتم بیمه گفتم، گفتن اگه مدرک بیاری که کار کردی(برگه ساعت های ورود و خروج) برات درست میکنیم! در همین حد براشون مهمه وضعیت کارگرها!
ولی مگه میشه ازشون برگه حضور و غیاب گرفت که واسه بیمه ببریم :(
مجبوریم بریم در حقمونم خیلی ظلم میشه
آخرین اخبار