سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتشار پیامی توییتری از دولت‌مردان آمریکایی خواست تا به صدای اعتراضات داخلی در این کشور گوش فرا دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتشار رشته پیامی در حساب توییتری خود، به روابط متشنج اخیر آمریکا و چین پرداخت و تاکید کرد که واشنگتن بجای دخالت در امور سایر کشورها باید به اعتراضات داخلی کشور خود توجه کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نوشت: «سال‌هاست که آمریکا از محصولات ارزان و باکیفیت بالای چینی بهره‌مند است. تولید محصولاتی که به قیمت از بین رفتن محیط زیست چین بوده است.»

دیپلمات ارشد چینی افزود: «اکنون که چین در حال توسعه پایدار است و در حال تکمیل زنجیره تامین است، آمریکا همچنان به ما حمله کرده و از ما سرقت می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه به اظهارات بی‌اساس و همیشگی وزیرخارجه آمریکا پرداخت و نوشت: «درست است که رفتار شیطانی دیپلمات عالی آمریکا، درک مردم در سراسر جهان را نسبت به آمریکا تغییر داده است و چهره این را که پیش‌تر به عنوان «فانوس دریایی» شناخته می‌شد، تغییر داد.» وی در ادامه افزود: «به همین دلیل می‌خواهم از پمپئو تشکر کنم، زیرا هر وقت دهان خود را باز کرده، مردم چین به کشور خود و حزب حاکم بیشتر علاقه‌مند شده‌اند.»

وی در نهایت تاکید کرد که مردم آمریکا مستحق برابری و زندگی بهتری هستند و اینکه وقت آن رسیده تا واشنگتن به اعتراضات مردم خود گوش فرا دهد و برای بهبود زندگی آن‌ها وقت بیشتری صرف کند.

تنش‌های اخیر بین آمریکا و چین در پی اتهام‌زنی‌های واشنگتن به پکن درباره مخفی‌کاری درباره شیوع ویروس کرونا و همچنین دخالت‌های همیشگی آمریکا در امور هنگ‌کنگ طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است. آمریکا تحریم‌های متعددی را علیه چین طی ماه‌های اخیر به تصویب رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار