طرح «تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار» در صورت تصویب می‌تواند عدالت را در حوزه سهمیه بندی بنزین برقرار کند.

هر ایرانی ۳۰ لیتر بنزین؟! / بررسی طرحی خاک خورده توسط مجلسی‌هابه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیده فاطمه سیدی؛ سال‌هاست که شیوه توزیع یارانه سوخت محل اعتراض بسیاری از کارشناسان قرار دارد، چرا که برخی افراد دارای چند خودروی شخصی از این یارانه بهره می‌برند، در حالی که سر افراد طبقات کم درآمد جامعه که حتی یک اتومبیل ندارند بی کلاه مانده است و به نظر می‌رسد که یارانه سوخت  تنها میان ثروتمندان تقسیم می‌شود.
احمدامیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس طرحی را در مجلس دهم ارائه کرد که به موجب آن دولت موظف بود به هر ایرانی دارای کد ملی ماهانه حدود ۳۰ لیتر بنزین به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص دهد و مصرف خارج از سهمیه براساس ۹۰ درصد فوب خلیج فارس محاسبه شود، اما این طرح بنابر دلایلی نتوانست اکثریت رأی نمایندگان را به دست آورد و حالا نمایندگان مجلس یازدهم طرحی را  با عنوان «تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار» به جریان انداخته‌اند تا افراد کم برخوردار نیز بتوانند از سهمیه بنزین برخوردارشوند.

بیژن زنگنه وزیر نفت چند روز پیش در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره طرح مذکور گفت: تغییر سهمیه‌بندی بنزین در دولت بحث نشده و بستگی دارد چه چیزی تصویب شود، در طرح مجلس پیشنهاد اختصاص ۲۰ لیتر بنزین به هر فرد در ماه مطرح شده که به معنای ۰.۷ لیتر در روز است.

زنگنه ادامه داد:‌ در این صورت میزان بنزین سهمیه‌ای در روز عددی حدود ۶۰ میلیون لیتر خواهد بود که با میزان فعلی برابر است. برای ما فرق ندارد و ما به یک قیمت می‌دهیم و مابقی باید در حساب یارانه‌ای افراد واریز شود.

 چنین طرح‌هایی از سالها پیش و حدودا از سال ۹۲ مطرح بوده  و در آذر ماه سال ۱۳۹۷مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی با عنوان «مساله بنزین و رویکرد و مخاطرات» چند سناریو را برای قیمت‌گذاری و شیوه توزیع بنزین پیشنهاد داده است و در بخشی با عنوان «یارانه بنزین به همه ایرانیان» آورده بود: اگر هدف سیاستگذار توزیع یارانه به طور مساوی است، یارانه بنزین نه به خودرو، بلکه به شخص تعلق گیرد.

////

 طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین برای دولت بار مالی ندارد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در  گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح مجلس مبنی بر تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار اظهار کرد: ما طرح تغییر سهمیه بندی بنزین را در مجلس دهم قبل از گرانی بنزین ارائه کرده بودیم که روزانه یک لیتر بنزین به ازای همه مردم تعلق گیرد به نحوی که کارت بانکی سرپرست خانوار‌ها شارژ شود، اما متاسفانه این طرح با عدم موافقت رئیس جمهور مواجه شد.

وی افزود: بر اساس طرح جدید، دولت باید مبلغ بنزین را با نرخ آزاد به حساب مردم واریز کند، البته طبق بررسی‌های ما این امر هیچ بار مالی برای دولت ندارد و در واقع بنزین به جای خودرو به نفرات اختصاص می‌یابد.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد تنها ۵ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دارای وسیله نقلیه هستند و طرح تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار به نفع خانوار‌های دهک پایین خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس تاکنون ۶ بار طرح مذکور را مورد بررسی قرار داده و بنده نیز بار‌ها با ارگان‌های مختلف و کارشناسان صحبت کرده‌ام و اجرایی سازی این طرح هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و اگر این طرح به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد یک خانواده سه نفره ۹۰ لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد.

////

طرحی جدید برای کاهش مصرف بنزین

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و  بودجه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره طرح مذکور گفت: برخی خانوارها خودرویی ندارند، بنابراین اگر بنزین بر اساس تخصیص به اشخاص سهمیه بندی شود دهک‌های کم درآمد نیز می‌توانند از سهم بنزین برخوردار شوند.

وی افزود: تصویب این طرح می‌تواند موجب انگیزه در افراد برای کاهش  مصرف بنزین  شود و این امر اثرات مثبت زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت، همچنین این طرح باعث افزایش صادرات  می‌شود.

سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند

بر اساس طرح  فوق اگر افراد تمام سهمیه خود را استفاده نکنند، سهمیه باقی مانده از طریق سامانه‌های بانکی، قابل واگذاری به دیگران خواهد بود و یا در آخر هر ماه به شرکت پالایش و پخش بازمی‌گردد و معادل قیمت متوسط ماهانه آزاد بنزین در کارت بانکی صاحب خودرو شارژ می‌شود تا بتواند کالای ایرانی خریداری کند.

 مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره این طرح گفت: انتظار داریم با تصویب و اجرای طرح مبتنی بر تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی، کاهش آثار تورمی در دهک‌های پایین‌تر، کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی در اقتصاد ملی از نتایج مهم طرح «سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار» باشد.

افراد باید بتوانند بنزین خود را در بورس عرضه کنند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  گفت: در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده و پیش بینی شده سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند درنظر گرفته شود.

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون  انرژی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طبیعتا همه افراد کشور دارای خودرو نیستند و وقتی بنزین تنها در اختیار افراد دارای وسیله شخصی که از دهک‌های بالای جامعه هستند قرار می‌گیرد، یعنی امتیازی تنها به بخش محدودی از جامعه تعلق گرفته است.

وی افزود: بهتر است که تخصیص بنزین بر اساس کد ملی و به همه افراد کشور تعلق گیرد و حتما باید تدبیری شود که افراد بدون خودرو بتوانند سهم خود را در بورس و یا  به روش‌های دیگر عرضه کنند.

به نظر می‌رسد که طرح «تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار» در صورت تصویب می‌تواند عدالت را در حوزه سهمیه بندی بنزین برقرار کند، اما باید دید طرحی که چندین سال است با نام‌ها و اشکال مختلف مطرح می‌شود و هربار به در بسته می‌خورد، این بار عملیاتی خواهد شد؟.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
۳۰ لیتر دادن کلاه گشادی هست که داره سر ما میره چرا پنجاه لیتر نباشه یکی بیاد جواب بده کسانی که میگین ماشین ندارید ما نمیگیم نکنند این کار رو ولی حداقل به هر کارت ملی شصت لیتر اختصاص داده بشه چرا دارید از طرحی که سر همه کلاه میره. حمایت میکنید با کم شدن سهمیه بنزین شاهد گرانی خواهید شد که تا عمر ندید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
کسانی که دارند از این طرح حکایت میکنند قطعا سر خود را در برف فرو کرده اند اخه به هر کارت ملی فقط ۳۰ لیتر کشور رو نفت هست بعد فثط ۳۰ لیتر طرح خوبی هست اگر به هر کارت ملی ۹۰ لیتر اختصاص داده بشه چرا متوجه نمیشید دولت داره سر ما کلاه گشادی میزاری...امیدوارم این متن پخش بشه که بعید هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بنزین نمی خوایم شما دلار را کنترول کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بنزین نمی خوایم شما دلار را کنترول کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
آقا ما نمیگیم طرح بده اما چرا به هر کارت ملی شصت لیتر بنزین داده نمیشه آخه سی لیتر بر مردمی که کشورش رو نفت خیزه چرا
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ بابای
۰۱:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام بر دولت مردان ایران این بهترین طرح است که بعد از چهل سال طراهی شده خواهش میکنم تبلیغات تلویزیون یه ۳ ماه انجام بدهید که مردم نادان بفهمند که چه خدمتی برایشان انجام میگیرد این طرح شرکت نفت ایران هم نجات دادید تشکر از لطف شما بزرگواری کردیت
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۹:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سرانه ی بنزین بر اساس تعداد اتومبیل فرد ! قیمت اتومبیل را بالا می برد .ماشین بیشتر ،داشتن بنزین بیشتر! جالبه که بنزین را بر اساس تعداد افراد خانوار توزیع نمی کنند. خوب این خودش یک نوع رانت خواری برای سرمایه دارها و ماشین دارها نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ای چرت پرت چیه می‌نویسید که کسی که ماشین نداره حقش پایمال شده. اد مای زیادی هستن ملیاردر که ماشین ندارن
Iran (Islamic Republic of)
غضنفر
۱۳:۵۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اینجور طرحها رابگذارید تو کوزه ابشو بخورید
Germany
سید حبیب
۱۳:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
باید سازکاری ارائه شود که من نوعی بتونم سهمیه بنزین خودم رو با قیمت فوب خلیج فارس بفروشم یا اگه دولت هم بخواد بخره باید ۹۰ درصد فوب بخره و ۱۰ درصد هم واسه خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بنزین نخواستیم جنس ها رو ارزون کنید بنزین پیش کش خودتون یا یارانه ها را افزایش دهید حداقل نفری دویست تومن ده سال هست هنوز افزایش نداشته واقعا متاسفم علی برکت الا۰۰۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اقا لطف کنید شما جیب ما رو نزنید ما سهمیه بنزین نمیخایم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
حالا چرا ۳۰لیتر؟!!!! چرا ۵۰تا نباشه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
امرایی
۱۱:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
با سلام
سالهاست که حق کسانیکه خودرو ندارن پایمال شده خیلی زودتر از این ها این طرح باید پذیرفته میشد امیدواریم که به قول شما دوباره به در بسته نخوره.
تو مملکتی که مدام از عدالت میگن ما فقط اسمشو میشنویم متاسفانه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
عیاران در قدیم اموال را به عدالت بین خود تقسیم میکردن و به ضعفا هم میدادن. دولتمردان لااقل عیار باشید. از بیت المال مردم ضعیف ندزدید.افسوس که همه طرارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ديروز تاكسي از تقاطع چمران و باقرخان تا ميدون وليعصر رو كه سه كيلومتره نفري ٤ تومن گرفت
كلا تاكسيا از شخصيا خيلي گرونتر ميگيرن در حالي كه بر خلاف شخصيا روزي ٤٠ تومن پول طرحم نميدن و ماهي ٢٠٠ ليتر بنزينم ميگيرن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۷:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تکلیف اونی که یک نفره ومحل کارش خارج ازشهره درماه 200لیتر بایدبسوزونه چی میشه؟تورئبخدادست ازسراین بنزین بردارید
Germany
سید حبیب
۱۳:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خب شما چند راه دارید
یا ازدواج کنید و بچه دار بشید که تعدادتون بیشتر بشه
یا بقیه بنزین مصرفیتون رو از جیب مبارکتون خرج کنید نه از جیب منی که خودرو ندارم
یا خودرو رو بزنید توی خونه و بنزینتون رو بفروشید و کرایه عبوری یا اگه هست وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید
توقع نداشته باشید از جیب منی که خودرو ندارم بهتون بدن
تازه بعضی از آقایون نزدیک ۵۰۰ ماشین دارن الان دارن از جیب ماها خرج می‌کنند ولی در صورت کدملی شدن باید از جیب نازشون خرج کنند
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۴:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
من که خبر نداشتم. صبح جمعه بود که از خواب بیدار شدم گفتن سهمیه بنزین ماهانه را برات آوردن کجا خالی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
فقط خواهش می کنم به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
Yavar
۰۳:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
با سلام این طرح خیلی هم خوبه من که یک گاری هم ندارم چرا باید افراد ثروتمند جامعه از این یارانه بنزین استفاده کنند،ولی افرادی مثل من که تا به حال حتی یکبار در جایگاه سوخت بنزین نزدیم حق ما را بخورن،مگر من ایرانی نیستم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
چ ساده ای، همه چی گرون میشه،
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۸:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام.خوب بااجرایی شدن این طرح شما دیگه گاری هم نمیتونی دستت بگیری چون .اجناس بازار.دوباره وحشت ناک گرون میشن.خوب پولدار پولدارتر فقیرهم که مرده زندش مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
به هر نفر ۲۰ لیتر ماهیانه میشه ۳۰ تومن دیگه رقمی نیست که بشه باهاش کالای ایرانی بخری یه دو کیلو میوه در ماه میشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ا همه راهکار میدم وبرای مشکل گرانی ارز چیست .اقا به چند دلیل .
۰۰:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا ارز بلاست بخاطر کرونا و گرفتن سود جویان با اجاره کارت ملی به بها واردات دانه های روغنی و نظر کارشناسان باید ارز 4200را به دهک تا 5 پرداخت و همه ارز بیام استفاده کنند .یارانه کشاورزی به نام کی وبه کام کی وانهاده ها ی دامی گران ،.اگر این کار واگر این راه .چند راهکار میدیم .بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تا كي ميخواين لقمه رو دور سر خودتون بچرخونين يه باركي بنزين رو آزاد كنين و بذارين رو يارانه يعني هر چي بابت فروش بنزين دست دولت مياد بذاره رو يارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سهام شرکترادیاتور سازی ارمکو از خوصوص سازی کارگران خریدن چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خدا میدونه دوباره چه برنامه ای دارن. یارانه ما که بعد از یک سال قطع شد.برا بنزینم حتما بعد از یه مدت شروع به دهک بندی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
موندم شما بیکارید بابا هر روز یک برنامه ای دارید
بزارید دو سالی اوضاع بهتر بشه بعد
بخدا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اجرایی میشه یا نه حالا؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
درستش باید این باشه. *هر ایرانی 30 لیتر بنزین رایگان*
ینی میشه نمیریمو اون روزو ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
از زندگی داریم ناامید میشم هر روز یه بدبختی جدید
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۳:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چقدر قشنگ حرف از عدالتی میزنید که هرگززززز بهش حتی فکرم نکردین عاقایون عاقازاده
Iran (Islamic Republic of)
ریحان
۲۳:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
طرح خیلی خوبیه
کاش هرچه زودتر آنجام بشه من هم ماشین ندارم وازیارانه بنزین بی نصیب ویکی4تا ماشین و...
هرچه سریعتر اقدام بشه لطفاً
ممنون ازطرح خوبتوو
Iran (Islamic Republic of)
صلوات
۰۲:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بنده خدا این طرح اگه اجرایی شد بنزین هم لحظه ای گرون تر میشه اونوقت روی قیمت تمام اجناس تاثیر بد میزاره
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۸:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام.چراخودتو زدی به سادگی .همینجوریش مردم قدرت خرید ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
میگن زندگی پستی و بلندی داره والا ما فقط داریم پستی را میبینیم از بلندی خبری نیست که هیچ پستیها هم دارن پست تر و عمیق تر میشن و هیچکی نمیتونه ما را نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حقیقت تلخه آیاآقای امیرآبادی هم همین قدر بنزین دریافت میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۳:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
در کشوری که هم ذخایر نفتی بالاست و هم ذخایر معدنی و جزو کشورهای پهناور و ثروتمند دنیاست ولی با تدابیر غلطا بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور ۸۰ میلیونی فقیر و یا زیر خط فقر هستند . با روزی کمتر از یک لیتر بنزین میتوان زندگی کرد . حق مردم را با منت زیاد قطره چکانی به خودشان میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۳:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
در کشوری که هم ذخایر نفتی بالاست و هم ذخایر معدنی و جزو کشورهای پهناور و ثروتمند دنیاست ولی با تدابیر غلط و دزدیها بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور ۸۰ میلیونی فقیر و یا زیر خط فقر هستند . با روزی کمتر از یک لیتر بنزین میتوان زندگی کرد . حق مردم را با منت زیاد قطره چکانی به خودشان میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
منطقه گرمسیر کولر می گیره با آون سرد سیر یکی است؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۳:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
منطقه سردسیری هم تا ماشین گرم بشه 2لیترمیسوزنه حرف مفت نزن
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۲۳:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ياميخوان ماشين بدن الانم كه بنزين تاديروز40ليتر20ليترش بخارشدرفت بالاشد20ليتربااين اجناس گران كه نتونستيدجلوشوبگيريدفقط حرف پول توخالى ميزنيدبه جوانانى كه ميخوان ازدواج كنن توجه كنيدكمكشون كنيدباطلاكه رفته بالاودولارچطورى ميخوايدمردم روبه هربهانه اى خام كنيد
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۲۳:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چی کاری خب الانم نفری 45500 یارانه میدین 30 لیتر به قیمت 1500 همون میشه چی فرق برای مردم داره فقط برای مردم دردسر درست میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
دوزوکلک مانندپازلی است که هیچ گاه نخواهد تصویری تشگیل دهد گربه شبهنگام سایه خودرامانند شیرمیبیند اماگربه هست که هست
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۳:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
در این مملکت تا بوده جور جائرین بر گردن مستضعفین بوده.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
شرمندمون نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا میخواهید حق مردم را بدهید دست عده ای بورس باز اگر راست میگویید به هر ایرانی سهام نفت بدهید که قابل فروش نباشد و سود سالانه ان را بر اساس کد ملی به حسابشان واریز کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بنزین ومیخوام چکار.ملت میخواهن رب بنزین بگیرندمگر.خانوادهایی هستندبااون چندگازپول کارت بنزین ورایانه شب وسحرمیکنن مثل شماها مخورنیستن قطع کنیدجون این ملت راحت بشه تاپسران شمابرن کانادا وامریکا خوش بگذرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
از دولت مردان میخوام که طرحی بریزند که به سود قشره ضعیفه جامعه باشد تا حالا هر طرحی پیاده کردن به نفح سرمایه دارن بوده و به ضرر قشره ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حیف ما مردم که زیر دست شما مسئولین شدیم اخه مگه میشه هر روز یک طرح جدید و یک بدبختی جدید دولتی برای ملت ایجاد کند. شما چوپ لای چرخ ما نکنید ما راحت به بدبختی خودمان میرسیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چون دولت آقای روحانی از این طرح استقبال نکرده پس احتمال طرح خوبیه!
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۲:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
طرح بسیار خوبی است .من که ماشین ندارم به من یارانه بنزین تعلق نمیگیره .و افراد دارای چندین ماشین ان را دریافت میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۸:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام.اونی که چندماشین داره نیازی به یارانه بنزین نداره با کارت یارانشم ذغال برای قلیونشم نمیخره.باک لندکروزش را پر میکنه .این خیالشم نیست طرح اجرا بشه هم .هروسیلش کلی گرونترمیشه.بازم قشر فقیر بدبخت ترمیشن.حسرت .خرید تایر چرخ به دلشون میشینه چه برسه به .خرید .چرخ.ماشین که دیگه رویا میشه.
France
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اقا اصلا به مردم خودتون ندین همه رو بار بزنین ببرید برای مادرو
بفد توقیف شدنم بگین مال ما نیست
بسه بابا ولمون کنین هر روز یه خواب برامون میبینین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خب تو اگه طرح عاقلانه ی بهتری داری بگو! وگرنه غر نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نکنه کسایی که مخالف های الکی میکنن و متلک میاندازن همونایی اند که انواع ماشینهای جورواجور تو خونه اشون دارند و زورشون گرفته که سهم بنزین فقط برای یه ماشین بهشون میرسه!
Iran (Islamic Republic of)
صلوات
۰۲:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
برادر عزیز اینکار فقط برای گرانتر کردن لحظه ای بنزین خواهد بود که پشت بندش تمام اجناس از اینی که هست قیمت تصاعدی میخوره .متوجه نیستید شدیم جزو ۴ کشور تورم زده دنیا صندوق ذخیره بانک مرکزی خالیه
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۸:۳۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام.نه داداش اصلا بنزین بکنن لیتری ۳هزارتومان یا ۵هزارتومان اونی بخواد میزنه .مهم نیست.خوشگذرونی .عشق حال .خوب بهای خودشو داره.مشکل اینکه تمام اجناس توبازارهم چندیت برابرمیشن.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۱:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
آقا توروخدا طرح ندید حقوق نجومی بگیرید دزدی رانت خواری ....بکنید اما خواهش میکنم طرح گشایش اقتصادی بسته معیشتی خودتون اذیت نکنید بخشنامه طرح شما بذاره همین فرمون برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
هر ایرانی 30 لیتر هر ونزوُلایی 300 لیتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
با ماچ که بنزین نمیفروشیم پولشو میگیریم یاطلا وارد میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
شب می‌خوابیم فردا یک قانون جدید چقدر زیبا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه از سال 92 تاحالا همچین داستانی داربم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اگر عمل شود قانونی است یا علی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کدام عدالت . منظورتان از عدالت این همه گرانی و فقر و گرسنگیه . با این عدالت بی مثالتان گرانی ها روز به روز بیشتر و فقر وگرسنگی هم بیشتر میشه . خوب شد معنی عدالت تان را هم با چشم خودمان دیدیم و لمس کردیم . هر چند نظر من و امثال من را پخش نمی کنید . در کل در مورد عدالتتان نظرم را گفتم . با اجرای این عدالت جدیدتان گرانی و فقر و گرسنگی بیشتره . که شما اینو میخواین .
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۱:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
خدابزنتون ۴۰لیتر بود الان ۳۰تا تا یک ماه دیگه هیچ بر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اگر راست میگین یه فکری بحال این کارت‌هایی بکنین که تو جایگاهها دست کارگرای جایگاههاست هر موقع میخوای بنزین آزاد بزنی برات میزنن نیگا میکنی مال وانته یا تاکسی پول آزاد ازت میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۱:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بجای این همه دلقک بازیا استخدام زیاد کنید سن بازنشستگیو بیارید پایین جوونا برن سر کار بخدا سنشون داره میگذره حیفن سرمایه های مملکتن ،بسه دیگه وعده های بیخود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا ورشابی
۱۷:۴۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این شد یه حرف حسابی، دمت گرم، انشاالله که طرح صورت بگیره ، ولی فکر نمی کنم، اینا تو فکر مردم و جوان های تحصیل کرده بیکار، نیستند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
یه سؤال از مسئولان محترم دارم،شما واقعا احساس نمیکنید مردم تحت فشار شدید مشکلات شکسته شدن؟ چرا دنبال نابودیمون هستین؟ آخه این مقدار بنزین رو چیکار میشه کرد باهاش؟ منی که با وانت پر مصرفی که خودتون تولیدش میکنین با قیمت بالا به مامیفروشین روزیم رو در میارم چیکار کنم؟
منتظر افزایش کرایه ها و به دنبالش افزایش قیمت کالاها باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظرات نگاه کنید!!!موجی ازسرخوردگی ،ناامیدی فقروفلاکت سالهاست برکشورحکم فرماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بدارین طرح با انکه نه ماشین دارم نه خانواده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
هر نفر ۳۰ لیتر بنزین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بشنو باور نکن ۴۰سال وعده قول خدا ازتون نکذره
Iran (Islamic Republic of)
چرک نویس
۲۰:۳۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
هر ایرانی یک پیکان
هر ایرانی یک پرونده
هر ایرانی یک محتاج کمک
Iran (Islamic Republic of)
محسن مهوری حبیب آبادی خادم المهدی عج
۲۰:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم ، واما بعد
خواهشمندم لطف بفرمائید!! و اول قانون شفافیت مجلس شورای اسلامی را اجرا کنید و سپس اینچنین قوانین را برسی و اصلاح و یا اجرایی کنید تا مشخص شود چه کسی و کدام نماینده مجلس چه رأی داده و قص الی حاضا...ومن الله توفیق.،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تو کل نظراتی که خوندم این حرف حساب بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی قلی
۲۰:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
(هرچند مطئنم که چاپ نمیشه)وقتی به استدلال نمایندگان گرامی ملت ایران نگاه میکنیم نمیدونم بخندم یاگریه کنم توزیع عادلانه،خداوکیلی این چه حرفی که شماها میزنید،صاف وپوست کنده بفرمایید بنزین را میخواهیم گرون کنیم دیگه این استدلال توزیع عادلانه چیه که نقل حرفاتون میکنید مردم یک اشتباهی کردن به شمااعتماد کردن همین براشون کافیه برید و رو صندلی هاتون بشینید واز مزایای خوب و اکازیونیش لذت ببرید دست ازسر مابردارید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
هرکی هرچه میخواد بگه بگه این طرح چون اصل عدالت همه ثروتمندان باهاش مخالفند..انشااله تصویب میشه و همه مخالفین روسیاه میشند..
Iran (Islamic Republic of)
ازاد
۱۸:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
زمان اجرای یارانه هاروبیادبیاردلاور.که بنفع کی شد.ازپس انداز کردن یارانه ها لذت ببر.کاش این قدر ماهی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ازاد
۱۸:۲۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
زمان اجرای یارانه رو اگه بخاطربیاری میفهمی که بنفع کی شد.ازپس انداز کردن یارانه لذت ببر.کاش ماهی نباشیم
Germany
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
مالیات ماشین سواری را صد برابر کنید ووسایل نقلیه عمومی را رایگان کنید
هم ماشین ارزن می شد
هم الودگی هوا بر طرف می شد و..
هم عدالت بر قرار می شد.
Germany
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نفت هم ما را تحریم کردند؟
حالایران بشکه چند می خرد؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
میخان جبران اختلاصایی ک شده رو از جیب مردم بیچاره بکشن بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
باسلام.به نظر بنده و امثال بنده که ماشین نداریم و به گفته مسئولین محترم نیمی از ملت محترم ایران ماشین ندارند را تشکیل میدهیم ،طرح بسیار خوبی است. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
احمد فتح خانی
۱۹:۳۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت نمایندگان محترم مجلس من فقط خواستم بگم از زمان اول انقلاب تا الان خواب بودین چرا تازه از خواب بیدار شدین وبه فکر اونهایی که خودرو ندارن به فکر تقسیم عادلانه بنزین باشین آقایون انقلابی تا حال حق ماها که خودرو نداشتیم گذاشتین دیگران بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
هه
0.7 لیتر موتور هم بیشتر مصرف میکنه
طرح فقط برای پولداراس
همین سهام عدالت کسی رو میشناسم ماشین اخرین سیستم و و سه واحد اپارتمان و باغ و ویلا داره هم یارانه معیشتی میگیره هم سهام عدالت هم یارانه
ولی ازونور مردم عادی که فشار روشونه همون یارانه هم ندارن چه برسه به سهام و معیشتی
خدا باعث و بانی این ناعدالتی رو رو سیاه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اینا کلا زمینه چینی برا حذف یارانه معیشتی هست میخوان همون سهمیه بنزین 60 لیتر در ماه رو به یه طریق دیگه بدن ملت بعد یارانه معیشتی رو حذف کنن وگرنه الان دهک‌های پایین دارن یارانه معیشتی میگیرن و با این طرح هیچ تفاوتی به حالشون نداره فقط اسمش عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
عدالت= هر ایرانی سی لیتر بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کاش بجای این همه ولخرجی و پول دادن به مردم ... جلوی گرانی افسار گسیخته اجناس اساسی گرفته شود خدایی اگه اجناس ارزان شود مردم نیازی به این همه پولی که هیچ ارزش نداره ندارن...
United States of America
مهدی پ ک
۱۹:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بخدای حسین قسم یارانه معیشتی که پرداخت میشه ابدا یک درصد عدالت درش نیست ودرست اجرا نمیشه وبه خیلی از خانوارها که وضع خوب حقوق خوب درامد مناسبی دارند پرداخت میشه بوالله عدالت نیست تجدید نظر کنید میشود به محرومین کمک خوبی کرد اگر به افراد نیازمند واقعی داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
چرایارانه حمایت معیشتی روبه مانمی دیددرحالی که وضع ماخوب نیست وهیچ کس هم پاسخگونیست مجلس هم اصلابه این موضوع اهمیت نمی دهدواصلاپیگیرجاماندگان یارانه حمایت معیشتی بنزین نیستند
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۹:۰۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
قبلاً میگفتن بخاطر جلوگیری از قاچاق بنزین بعدا یه شبه بنزین سه برابر میشه بیاین خیال ملت رو راحت کنید و بنزین بفرستین ونزویلا ماهم عوض ماشین بریم الاغ وقاطر بگیریم مثل هزاروچهارصدسال قبل که ماشین نبود ضمنا برا ی جلوگیری ازآلودگی هوا و بالاخره محیط زیست هم هزینه اضافی متقبل نشه اره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
فعلا مسولان کشور که دارن کشور رو اداره می کنند کمر به حمت بستن که 1400 سال پیش برگردونن
البته بهتر می تونن ثروت کشور رو بدزدند غارت و چپاول کنند
هر چه مردم کمتر سواد داشته باشن گرفتار تر باشن عقمونده تر باشن دنیای بیرون کمتر ببینن
یک کلام بر گردن به عصر حجر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
طبق معمول همیشه هرچقدر هم که ظاهر فریبنده ای داشته باشه آخر آخرش میبینی یه کلاه گشاد رفت سر مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۴۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
این آقایان به ظاهر دلسوز مردم چرا اول دنبال راهکاری نیستند تا درآمد مردم را با کشورهای دیگر مقایسه کنند
این طرح هدفی ندارد جز گران کردن بنزین که دودش به چشم همان مردمی میرود که از آن دم میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
باز میخواهید بنزین رو گران کنید از الان دارید زمینه سازی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
فرزند بیشتر بنزین بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۷:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
هر کاری بکنن فقط به ضرر ملته هیچ سودی برامون نداره جز گرونی چیزی به ارمغان نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ایا دلیلی هم دارید؟ یا یه چیزی همینطوری پروندی؟
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۷:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
یکی نیست بهشون بگه 0.7 دهم لیتر روزانه باهاش ماشین رو خاموش روشن هم نمیشه کرد
مگه خودروهای تولید داخل اینقد کم مصرفن که همچین طرح های مزخرفی میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
این دیگه تقصیر اختاپوس (مافیای صنعت خودر) هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعاً سئوال اصلی اینست که این طرحهای فشل تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
تا الان چه خوبی برای ملت خواسته اید؟ نرخ خودرو؟ نرخ بنزین؟ نرخ گوشت و مرغ و برنج؟ نرخ مسکن و یا اجاره مسکن؟ چه باری از شانه ملت کم کردید؟ جز این که شانه مارو سنگینتر کردید چه کردید؟ ی مدتی هم صحبت از کوپن به وسط آوردید. امیدوارم خدا کمک مون بکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
درود بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
مرگ فقط راه حل رهایی است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۳۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بعدالت نزدیکتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
مسخره است
Germany
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نمایندگان مجلس متاسفانه فکر بکری ندارند مثل سایر نمایندگان ادوار قبلی دور خودشان می چرخند اما چون حقوق می گیرند باید یک کاری بکنند حالا این کار چه مزیتی دارد خدا می داند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرزاد
۱۶:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اقا جان بنزین نخواستبم در ماه یک بشکه نفت به هر خانه وار ایرانی بدید بهتر هم میشه بهونه از ترامپ گرفته میشه تهریم نفت شکسته میشه الله برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
داداش داری اشتباه میزنی!
تحریم با ح جیمیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
به مراتب بهتر از طرح معیشتی حسن آقا و رفقای عقل کلش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
توهیچی ما عدالت نداریم چه برسه بنزین..
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
طرح بسیار خوبیه
خواهش میکنم اجراش کنید .من تا آخر عمرم صاحب ماشین نخواهم شد. حداقل از سهمیه بنزین استفاده کنم واسه خرید کالاهای اساسی .‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا مثل روزهای اولی که میخواستن یارانه بدن. آدم از یه سوراخ یه بار گزیده میشه اما ما....... هزاران بار
Iran (Islamic Republic of)
صلوات
۰۲:۱۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این طرح فقط برای گرانتر کردن قیمت بنزین در اینده نزدیک هست دلخوش نکنید .جزو ۴ کشور تورم زده دنیا شدیم شدیم ونژوئلا
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
طرح بسیار خوبیه
خواهش میکنم اجراش کنید .من تا آخر عمرم صاحب ماشین نخواهم شد. حداقل از سهمیه بنزین استفاده کنم واسه خرید کالاهای اساسی .‌
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
طرح بسیار خوبیه
خواهش میکنم اجراش کنید .من تا آخر عمرم صاحب ماشین نخواهم شد. حداقل از سهمیه بنزین استفاده کنم واسه خرید کالاهای اساسی .‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بیشرفها خودشون میبرن بعد مثل یارانه فقط بی ارزش ترش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
یارانه از اسکناسه هرچی بخوان الکی چاپ میکنن و هرچی بیشتر پول بدون پشتوانه (کاغذ الکی به اسم پول) چاپ کنن ارزش اون یارانه کمتر میشه، ولی این طرح چیزی که به مردم میرسه از جنس بنزینه یعنی کالا هست، هرکی دلش خواست بریزه تو باک بسوزونه هرکی هم دلش خواست ببره بفروشه. اگه هم بنزین گرون شد، خب پول بیشتری گیر هر نفر میاد.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ماکه گور(ماشین)نداریم که کفن (بنزین)داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
انچه عیان است چه حاجت به بیان.‌ حکم به سوختن وساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بگو لعنت بر اختاپوس ( مافیای خودرو).
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ما را به خیر این مجلس امیدی نیست شر بیشتر نرسانید
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۴:۵۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
یه فکری هم به حال سهمیه تاکسی ها و وانت ها بشه هر وقت به پمپ بنزین مراجعهکردم و کارت جایگاه خاستم کارت تاکسی یا وانت میدن به من از من نرخ آزاد میگیره و پولش تو جیب دولت هم نمیره اینکار یعنی دزدی
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۱۴:۵۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید بیمه سالی 2.5 برای یه پراید می شه هزینه روغن و جریمه و تصادف و عوارض بماند کسی که ماشین سواره کلی داره به دولت کولی می ده
۱۲
آخرین اخبار