مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت : برآورد می‌شود امسال ۳۱۲۰ تن خرما در این شهرستان تولید شود.

تولید ۳۱۲۰ تن خرما در شهرستان قصرشیرینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ اردشیر نورمحمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین سطح نخلستان‌های شهرستان قصرشیرین را بیش از ۷۲۸ هکتار اعلام کرد و گفت : از این میزان ۵۲۰ هکتار آن بارور و مابقی نهال بوده و به مرحله باروری نرسیده است.

او متوسط عملکرد نخلستان‌های شهرستان قصرشیرین را شش تن در هکتار عنوان کرد و گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۳۱۲۰ تن خرما در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین سپس شهرستان قصرشیرین را یکی از شهرستان‌های باسابقه در تولید خرما دانست و افزود: تنها شهرستان استان کرمانشاه که نخلستان دارد، قصرشیرین است.

او ارقام خرمای تولیدی در شهرستان قصرشیرین را شامل پیاروم، برحی، اشرسی و... عنوان کرد و افزود: خرمای رقم اشرسی جزو خرما‌های خشک بوده که به دلیل خاصیت ماندگاری بالا جزو ارقام با بازارپسندی بالا است.

او سپس با اشاره به در دست توسعه بودن نخلستان‌های شهرستان قصرشیرین، ادامه داد: در حال حاضر یک نخلستان حدود ۴۰۰ هکتاری در این شهرستان توسط شرکت بیستون پارس ایجاد شده و گسترش نخلستان‌ها با ارقام مرغوب، باکیفیت و مقاوم در برنامه است.

نورمحمدی گفت: برداشت خرما در شهرستان قصرشیرین ظرف چند روز آینده شروع شده و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.