مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت : ابتدای مهر ماه امسال ۲۵ مدرسه جدید با مساحت ۲۰ هزار متر مربع به فضای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

اضافه شدن ۲۵ مدرسه جدید به فضای آموزشی کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ مرزبان نظری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت : اکنون ۱۰۱ پروژه مدرسه‌سازی با اعتبارات دولتی و کمک خیرین در سطح استان در حال اجرا است.

او گفت : این پروژه‌ها شامل ۳۴۸ کلاس درس با متراژ حدود ۵۰ هزار مترمربع می‌شود که نقش موثری در بهبود فضای آموزشی استان ایفا خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه افزود: از این تعداد ۲۵ مدرسه جدید با ۱۶۸ کلاس درس و حدود ۲۰ هزار مترمربع ابتدای سال تحصیلی پیش رو به بهره برداری خواهد رسید.

 نظری ادامه داد: تا پایان سال جاری مجموع پروژه‌های تحویلی به ۴۵ مدرسه با حدود ۲۹۵ کلاس درس و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه بعد از زلزله از ۶.۵ به ۷.۲ مترمربع افزایش یافت، گفت: از زمان وقوع زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ تاکنون با همت خیرین و دولت هزار کلاس درس با زیربنای ۱۱۰ هزار متر مربع و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه افزود: از مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار احداث مدارس در مناطق زلزله زده؛ ۱۲۵ میلیارد تومان با کمک خیرین مدرسه ساز و ۱۴۵ میلیارد تومان هم از اعتبارات دولتی تامین شده است.

نظری با اشاره به طرح آجر به آجر در راستای تحقق سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر هرکس بتواند به خرید حتی یک آجر برای ساخت مدرسه کمک کند، قدمی ارزشمند و مقدس برداشته است.

او ادامه داد: در طرح آجر به آجر عموم شهروندان با هر میزان درآمد و توانایی مالی که دارند، می‌توانند در اجرای این طرح با اداره نوسازی مدارس مشارکت کنند و در واقع یک شهروند حتی با یک آجر نیز می‌تواند به مدرسه سازی کمک کنند.

او با اشاره به کمک ۵۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در سال ۹۸ گفت: امسال هدفی که برای طرح آجر به آجر در استان کرمانشاه در نظر داریم به میزان ۷۵ میلیارد تومان است که اگر محقق شود به همین میزان کمک‌های دولتی هم کمک می‌شود و به ۱۵۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.