مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شور و شعور حسینی در مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) برقرار بود

محسن طاهری گفت: به برکت اهل بیت و سیدالشهدا (ع)، امسال جلسات عزاداری امام حسین (ع) پربار بود و از شور و شعور حسینی کم نشد.

محسن طاهری صدر مداح جوان اهل بیت (ع) در خصوص برگزاری متفاوت‌ترین مراسم عزاداری محرم سال‌های اخیر، به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط متفاوت امسال و اهمیت سلامت عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع)، مسئولان هیئت‌ها شرایط را به گونه‌ای فراهم کردند که دو اصل مهم عزاداری امام حسین (ع) و رعایت توصیه‌های بهداشتی به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

وی افزود: هرکسی که به نوعی دست اندرکار برگزاری مراسم مذهبی است، می داند که گردآوری امکانات و فراهم کردن شرایط برای برگزاری یک جلسه عزاداری تا چه حد دشوار است. در کل هیئت داری کار سختی است؛ زیرا برپاکنندگان آن با عموم مردم و تفکر‌ات مختلف سر و کار دارند. علی الخصوص امسال که بهانه بزرگی هم ایجاد شد و همه تلاش کردیم فضایی پدید آید که هم مراسم عزاداری امام حسین (ع) برگزار شود و هم سلامت مستمعین به خطر نیفتد.

طاهری صدر با بیان اینکه بیرق سیدالشهدا (ع) بیرق اتحاد است، گفت: در تاریخ داریم که چقدر از دشمنان امام حسین (ع) به یاران ایشان تبدیل شدند.  ما معتقدیم که مجلس امام حسین (ع) دارالشفاست، اما خود اهل بیت هم بر عقلانیت تاکید کرده اند؛ بنابراین اگر منِ مداح بتوانم از خواسته‌های قلبی خودم بکاهم، نبود تبادل احساسات سال‌های گذشته در شرایط امسال را بپذیرم و فاصله‌ها رعایت شوند در این دو ماه (محرم و صفر) جلسات عزای سالار شهیدان تعطیل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: به برکت اهل بیت و سیدالشهدا (ع)، تا به اینجا جلسات عزاداری پربار بوده اند و از آن شور و شعور کم نشده است، اما فضای جلسات تا حدودی متأثر از این بیماری بود که امیدواریم به برکت همین ماه محرم، کرونا به زودی از بین برود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار