معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی از آمادگی آموزش و پرورش خراسان شمالی برای شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، خوش آیینه معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان با اشاره به آمادگی این اداره کل در پذیرش سال تحصیلی جدید گفت:منتظریم تا ستاد ملی پیشگیری از کرونا وضعیت استان را مشخص کند.

خوش آیینه افزود:با توجه به شرایط فعلی و وجود سه وضعیت احتمالی، اگر وضعیت سفید اعلام شود، کلاس‌ها حضوری، وضعیت قرمز کلاس‌ها غیر حضوری و با اعلام وضعیت نارنجی ۵۰ درصد دانش آموزان حضوری بصورت زوج و فرد و ۵۰ درصد باقی مانده غیر حضوری خواهند بود.

او در خصوص حضور دانش آموزان کلاس اولی در مدرسه عنوان کرد:اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد، فقط دانش آموزان پایه اول میتوانند بصورت کلاس‌های ۱۱ نفره ، ۲ روز  هفته را  در مدرسه حضور یابند.

خوش آیینه با اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس گفت:اگر آموزش‌ها حضوری باشد باید تمام مدارس در بدو ورود دانش آموزان ضدعفونی شود  و شیوه نامه‌های بهداشتی بصورت مداوم در هنگام حضور دانش آموزان نیز رعایت شود.


بیشتر بخوانید


معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی با اعلام آخرین آمار ثبت نامی‌ها عنوان کرد:از ۱۸۰ هزار دانش آموزی که امسال آموزش و پرورش میزبان آنان است،۱۷۵ هزار و ۲۲۹ نفر ثبت نام شده اند.

خوش آیینه با بیان اینکه ۴ هزار و ۷۰۰ دانش آموز هنوز در انتظار ثبت نام هستند، افزود:بیش از ۳ هزار نفر از این دانش آموزان مربوط به مقطع متوسطه دوم هستند.

مرتضوی مدیر کل فناوری، ارتباطات خراسان شمالی گفت:در استان هزار و ۴۰۰ مدرسه وجود دارد که از این تعداد هزار و ۳۴۰ مدرسه به اینترنت پرسرعت متصل است و ۶۰ مدرسه باقی مانده نیز تا ۱۵ شهریور به اینترنت متصل خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.