مدیر بورس منطقه‌ای فارس، با اشاره معامله افزون بر ۲۲۸ میلیون سهم و حق تقدم در این بورس طی مردادماه ۹۹ گفت: ارزش این سهام چهار هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد کیامهر گفت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی مدت مذکور ۲۱۵ هزار و ۱۴۰ میلیون ریال است.

او ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده در مردادماه امسال در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۵۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۵۸ درصد افزایش دارد.

کیامهر اظهار داشت: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۲ درصد ارزش معاملات ماه گذشته مربوط به خرید سهام و ۴۸ درصد به فروش سهام اختصاص دارد.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس بیان کرد: این در حالی است که در تیرماه امسال یک هزار و ۱۶۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۲ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت که بیانگر ارزش روزانه ۹۶۴ هزار و ۴۸۸ میلیون ریالی خرید و فروش سهام در این ماه است.

کیامهر افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده در تیرماه امسال در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نیز بیانگر این مطلب است که حجم سهام معامله شده ۷۹ درصد و ارزش ریالی معاملات ۶۲۰ درصد افزایش داشت.

او ادامه داد: هم اینک تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۰ شرکت است که از این میان پنج شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

او اضافه کرد: در مردادماه امسال ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۲۲ هزار و ۹۳۷ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۶ هزار و ۱۴۷ میلیون ریال بود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار