مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: همزمان دو مراسم عزاداری در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، صحن قزلباشلار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیل با توجه به گستردگی و روباز بودن آن در اختیار عزاداران اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار گرفت.

او با اشاره به برگزاری همزمان دو مراسم عزاداری در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیان کرد:‌ این مراسم‌ها شامل عزاداری محله سرچشمه با سخنرانی آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در صحن شیخ صفی‌الدین و عزاداری محله عالی‌قاپو در صحن قزلباشلار بود که به نحوی منسجم و باشکوه برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود:‌ در این مراسم‌ها دستجات عزاداری در مجموعه جهانی شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی حضور یافته و به شکلی پرشور به عزاداری و سوگواری پرداختند.

فلاحی گفت: بانوان اردبیلی نیز در این اجتماعات با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در صحن قزلباشلار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عزاداری پرداخته و عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان دادند.

او با بیان اینکه مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با توجه به اینکه خواستگاه صفویه اردبیل بوده و مذهب شیعه در دوران صفویه به رسمیت شناخته شده است، مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین با برگزاری این مراسم‌ها در راستای رسالت خود در مباحث مذهبی و فرهنگی گام برداشته که این رویکرد با جدیت تداوم خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: علاوه بر تبدیل صحن قزلباشلار به مرکزیت عزاداران حسینی، سایر اماکن مذهبی نظیر جمعه مسجد و مجموعه شیخ کلخوران نیز به محل عزاداری سوگواران حسینی تبدیل شده بود و روزانه این مراکز دینی و فرهنگی خیل مشتاقان و عزادارانی را به خود می‌دید که دل در گرو مهر امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) داده‌اند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.