مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ضرورتی انکار ناپذیر در راستای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،بهرام امیری ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است توجه به جذب مشارکت‌های مردمی، اجرای طرح ملی آجر به آجر، راه اندازی شبکه شاد ، طراحی و تدوین بسته‌های تحولی را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش دانست.

او با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده بیش از ۷۰ درصد هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جذب بازار کار شده اند گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ضرورتی انکار ناپذیر در راستای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.

امیری با اشاره به اجرای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار ودانش از تولید روزانه بیش از دو هزار ماسک و لباس یکبار مصرف پزشکی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحت پوشش ناحیه یک کرمان خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان گفت: در راستای آشنایی کادر اجرایی مدارس، دبیران و آموزگاران با تولید محتوای الکترونیکی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر ساعت دوره ضمن خدمت در این ناحیه برگزار شده است.

بهرام امیری با اشاره به ارتباط مستقیم بیش از نیمی از مردم با آموزش و پرورش گفت: باید در نظام تعلیم و تربیت برای افزایش اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه فرهنگیان برنامه ریزی شود.

حامد اسور، رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه گلباف، هم گفت: برگزاری مجازی این اجلاس نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش کشور در راستای استفاده از فناوری نوین در فرآیند یاددهی یادگیری است.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص در چند سال آینده با توجه به سابقه‌ی بالای ۲۵ سال ۵۰ درصد همکاران در منطقه گلباف تاکید کرد: استخدام نیرو در آموزش و پرورش اگر فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد نقش موثری در ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دارد.

اسور جذب مشارکت‌های مردمی را در آموزش و پرورش ضروری دانست و گفت: ساخت ۵ مدرسه خیر ساز در قالب ۳۰ کلاس درس در گلباف یکی از اقدامات موثر آموزش و پرورش در این منطقه است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه گلباف گفت: با توجه به  شرایط اقلیمی و جغرافیای منطقه اول مهر ماه برای بازگشایی مدارس و پایان خرداد ماه برای پایان سال تحصیلی زمان مناسبی هستند.

حامد اسور از تشکیل اتاق فکر دبیران، آموزگاران و هنرآموزان در راستای ایجاد تعامل موثر با فرهنگیان خبر داد.

بیش از ۷۵۰ مدیر و روسای مناطق آموزش‌وپرورش سراسر کشور با حضور در مراکز استان‌ها به همراه مدیرکل استان و با رعایت فاصله اجتماعی در این اجلاس مشارکت دارند.

این اجلاس با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و تعدادی از معاونان و مدیران حوزه ستادی در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی در حال برگزاری است و مدیران کل استان‌ها و روسا و مدیران ادارات آموزش‌وپرورش سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس حضور دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار