معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: در هفت سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون و هشتصد هزار اصله نهال از انواع مثمر و غیر مثمر و گیاهان دارویی جهت توزیع در بین متقاضیان حقیقی و حقوقی استان سمنان در نهالستان شهید عموزاده تولید گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهرزاد شادمان راد معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت:  در هفت سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون و هشتصد هزار اصله نهال از انواع مثمر و غیر مثمر و گیاهان دارویی جهت توزیع در بین متقاضیان حقیقی و حقوقی استان سمنان در نهالستان شهید عموزاده تولید گردید.

او افزود:اهم گونه‌های موجود در نهالستان شامل سروشیراز، سروخمره ای، سرو نقره ای، کاج مشهد، زبان گنجشک، اقاقیا، ارغوان، توت، زیتون تلخ، سنجد، پده، گزشاهی، عرعر است.


بیشتربخوانید:ضرورت گسترش نهالستانها / پیشرفت شهر ها هشداری برای تخریب منابع طبیعی


مهرزاد شادمان در ادامه بیان داشت: با تامین به موقع اعتبارات، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان قادر به افزایش تعداد و تنوع و توسعه گونه‌های جدید سازگار با شرایط اقلیمی استان است تا ضمن افزایش سرانه فضای سبز و جنگلکاری، موجبات تامین نهال مورد نیاز دستگاه‌های متولی فضای سبز و عضو طرح ملی نهضت سبز کشور مانند سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها، شرکت شهرک‌های صنعتی جهت کاهش آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه ها و صنایع را فراهم نماید.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار