ارزوئیه ،رتبه نخست اجرای آبیاری نوین استان کرمان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: ارزوئیه رتبه نخست اجرای سیستم‌های آبیاری نوین را در استان کرمان طی سال ۹۸ به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار سیستم آبیاری نوین گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیری، مدیر، جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است گفت: ۹۰۰ هکتار از این سطح درسال۹۸ اجرا شده است.

او: شهرستان ارزوئیه درسال۹۸ با جذب اعتباری بالغ بر۱۳۰ میلیاردریال، مقام نخست اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان کرمان را کسب کرد.

امیری تصریح کرد: عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ارزوئیه هم درسال۹۹ در حال انجام است وبیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان برای اجرای آبیاری تحت فشار مطالعه و شناسایی شده است.

امیری گفت: اراضی مستعد شهرستان ارزوئیه برای اجرای آبیاری تحت فشار ۳۵ هزار هکتار است و تاکنون در ۱۲هزار هکتار معادل ۳۵ درصد اراضی مستعد شهرستان محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه بیان داشت: به منظور افزایش بهره وری آب، امسال به میزان هزار و ۳۰۰ هکتار از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض دولت برای مرحله اول  اجرای آبیاری تحت فشار اراضی شهرستان ارزوئیه اختصاص یافته است.

امیری افزود: همچنین درسال۹۸ طرح لوله گذاری آبیاری کم فشار به طول ۱۰ کیلومتر و به نمایندگی از ۲ طرح  در شهرستان ارزوئیه اجرا شد.

او افزود: با استقبال کشاورزان خرده مالکین تاثیرپذیری آن برای اراضی تجمیعی درسال ۹۹ به میزان۳۲۲ هکتار و به تعداد۴ طرح ، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری درحال انجام  است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار