خانه و عمارت قدیمی خاندان محمدصالح بدری در شهرستان اوز استان فارس به موزه تاریخی تبدیل و مجوز رسمی آن با عنوان موزه مینا و شریف بازرگان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیما علویه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان،گفت: خانه و عمارت قدیمی خاندان محمدصالح بدری در شهرستان اوز استان فارس و قدمت بالای ۱۰۰ سال با چهار طرف ساختمان و باد گیر و دارای ۶ اتاق  بوده که با هماهنگی و اجازه خانواده بدری در  اوز به موزه تبدیل شده است.

او، بیان کرد: در این موزه، اسناد تجاری مربوط به تجار و بازرگانان شهرستان اوز  است که سال ها پیش در کشورهای هندوستان، کویت، قطر، امارات، بحرین و در برخی شهرهای ایران از جمله بندرعباس، شیراز، کرمان، یزد و میناب  که به داد و ستد و تجارت می پرداختند، نگهداری می شود.

علویه بیان کرد: در این موزه، اوراق مالی، گذرنامه، مهر، لوازم دفتری تجار، دفاتر حسابداری با خطوط سیاقی، اسباب‌ توزین تجارت خانه ها، تمبر و اسکناس و سکه های کشورهای مختلف، سکه های قدیمی ، نامه ها و عکس های تجار نیز ثبت و ضبط  می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ اسناد تاریخی مربوط به تجار و بازرگانان اوزی در موزه تاریخی بازرگان جمع آوری شد که ۴۰۰ سند خوانش شده و ۴۰۰ سند دیگر نیز در حال مطالعه و خوانش است.

بهمن ۱۳۹۸ هفت بخش استان فارس از جمله اوز که یکی از بخش های زیرمجموعه شهرستان لارستان بود به شهرستان ارتقا یافت.

شهرستان اوز  دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر بوده که در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار