امیر قطر در گفتگو با جرد کوشنر از راه حل «پذیرفتن دو کشور» برای پایان دادن به درگیری‌های فلسطینیان و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «شیخ تمیم بن حمد الثانی» امیر قطر، در گفتگو با جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، اظهار کرد از راه حل «پذیرفتن دو کشور» که در آن قدس شرقی، پایتخت کشور فلسطین است برای پایان دادن به درگیری چندین ساله فلسطینیان با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

به گفته کابینه دولت قطر، شیخ تمیم به کوشنر گفته است دوحه همچنان از ابتکار صلح عربی ۲۰۰۲ حمایت می‌کند و به آن متعهد است. بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی باید با دولت فلسطین توافق کند و سرزمین‌های اشغال شده در جنگ ۱۹۶۷ خاورمیانه را بازپس دهد.

در حال حاضر، جرد کوشنر پس از توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط به منظور فراهم نمودن برخی از زمینه‌ها در این خصوص در منطقه خلیج فارس و در کشور قطر به سر می‌برد.

کوشنر امیدوار است که یک کشور عربی دیگر روابط خود را ظرف چند ماه آتی با اسرائیل عادی کند مسئله‌ای که بسیاری از کارشناسان آن را تقریبا غیرممکن می‌دانند. او این هفته به همراه یک هیئت اسرائیلی برای عادی سازی گفتگو‌ها پیش از سفر به بحرین و عربستان از امارات متحده عربی بازدید کرد.

حدود دو هفته پیش امارات و رژیم صهیونیستی از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
همشون عادی سازی میکنن این عربها آنقدر عرضه ندارن که نه بگن قطر بحرین و همشون ....
آخرین اخبار