مدیر برنامه‌ریزی وزارت امور خارجه امارات مدعی شد توافق کشورش با رژیم اشغالگر عملی نشدن طرح الحاق را ضمانت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «جمال المشارخ» مدیر برنامه‌ریزی وزارت امور خارجه امارات در توجیه توافق ننگین میان ابوظبی و تل‌آویو مدعی شد این توافق، تضمینی بر عدم اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی خواهد بود.

زمانی که از او پرسیده شد آیا الحاق می‌تواند تهدیدی برای توافق میان دو طرف باشد او در پاسخ گفت: «چنین نیست و روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف در جریان است.»

او در ادامه با بیان آنکه از سوی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا اطمینان حاصل کرده چنین اتفاقی نخواهد افتاد، مدعی شد: «یکی از پیش‌نیاز‌های این توافق عدم اجرایی شدن طرح الحاق بوده است.»

در متن انگلیسی بیانیه نیز گفته شده در صورت الحاق این توافق «تعلیق» خواهد شد.

المشارخ در ادامه مدعی شد: «ما همچنان با فلسطینی‌ها خواهیم بود و از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. حتی ذره‌ای از موضع خود عقب‌نشینی نکرده‌ایم.»

او پس از اولین سفر تل‌آویو-ابوظبی با خبرنگاران در فرودگاه امارات مصاحبه داشته و این ادعا را مطرح کرده است و همچنین مدعی شده توافق میان این دو به نفع کل خاورمیانه خواهد بود.

حدود دو هفته پیش امارات و رژیم صهیونیستی از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار