مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تاکنون ۶ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا توسط این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تاکنون ۶ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا توسط این نهاد پرداخت شده است.

"شاهدخت فتحی بیرانوند" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۹۰درصد هزینه بیماران تحت پوشش بیمه سلامت برای امور درمانی کووید ۱۹ از جمله خدمات تشخیصی مانند «پی سی آر» و «سی تی اسکن» پرداخت می‌شود.

او اظهار داشت: همچنین دارو و سایر هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به کرونا برای افراد فاقد بیمه تکمیلی از طریق یارانه سلامت پرداخت می‌شود و تنها موارد خاص خارج از شیوه نامه‌های اصلی درمان بیماری، جزو تعهدات بیمه سلامت نیست.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان همچنین گفت: مجموع بدهی سال گذشته این نهاد به بیمارستان‌های دانشگاهی شامل مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت و تمامی مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک‌ها تسویه شده است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیک در ۸۵ درصد استان اجرا شده اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت و ۷۰ درصد مطالبات خرداد ۹۹ پرداخت شده است.

حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان لرستان تحت پوشش بیمه هستند که ۶۰ درصد این جمعیت را بیمه سلامت در قالب پنج صندوق روستاییان و عشایر، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش دارد.

بیش از ۱۹ هزار لرستانی به کرونا مبتلا شده که از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر جان باخته اند.

در تست پی سی آر، تکنسین یک سوآب پنبه‌ای ۱۵ سانتی متری را درون هر دو طرف بینی قرار داده و آن را برای حدود ۱۵ ثانیه حرکت می‌دهد، سپس سوآب را به یک آزمایشگاه جهت آزمایش مواد داخل بینی می‌فرستد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.