به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پایان دومین روز از سیوچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزشوپرورش کشور و در مراسم اختتامیه این اجلاس که بهصورت ویدئو کنفرانس و با شعار فناوریهای نوین، استمرار یادگیری و تربیت تمام ساحتی در ساختمان شهید رجایی و حضور مجازی روسا و مدیران آموزشوپرورش برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که توانستیم این اجلاس را به نحو احسن برگزار کنیم.
او افزود: توفیق بزرگی بودکه این اجلاس مزین به کلام نورانی مقام معظم رهبری شد لذا همهی ما وظیفه داریم در تحقق مطالبات ایشان تلاش حداکثری داشته باشیم.
حاجیمیرزایی تصریح کرد: همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شد، مسئولیت مهم ما اجرای سند تحول بنیادین است لذا این یک سوال جدی است که ما در اجرای سند تحول کجای کار هستیم؟
او ادامه داد: گاهی در فرایند کارها به مشکلاتی برمیخوریم و باید برای حل آنها اهتمام و تدبیر کنیم تا مسئله حل شود و زمانی هم هدفی داریم و مصمم هستیم که به آن هدف برسیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در وجه اول هر نوع مسئله، هدف است و در وجه دوم در جایی که هدف میخواهد تحقق پیدا کند و باید آن هدف محقق شود، اگر ما بخواهیم کار کنیم و نسبتی با هدف نداشته باشیم، نمیتوانیم بگوییم که ما در یک راستا کار مهمی انجام دادهایم، به ویژه اگر مسئلهای داشته باشیم که حل نشده باشد.
وی تصریح کرد: معتقدم در کشور کاری مهمتر از تربیت انسانها برای نسل آینده نیست؛ بنابراین ما مسئول هستیم تا تحول در ۵ هدف سند تحول را به وجود بیاوریم.
وزیر آموزش و پرورش بر برنامه ریزی، کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در سند تحول تاکید و عنوان کرد: مسائل را میتوان به صورت مقطعی حل کرد و یا دلایل آن را بررسی و به حل آن اقدام کرد، اما راه حل دیگر، بررسی بنیادین و اساسی مشکلات است و باید پرسید نگاه ما به حل مسائل چگونه است؟
او با اشاره به اینکه یکی از مسائل آموزش و پرورش مسئله نیروی انسانی است، اظهار کرد: حل مقطعی این مسئله همواره باعث شده است تا مشکلات این حوزه به طور کامل و بنیادین برطرف نشود.
حاجی میرزایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان در این سخنان بر حل مسائل به طور اساسی و بنیادین تاکید نمودند.
او ادامه داد: کسانی که درگیر توسعه کشور هستند مانند سازمان برنامه و بودجه باید در بحثهای توسعهای خود روی آموزش و پرورش حساب باز کنند، ما باید نقش تحول آفرینی در جامعه داشته باشیم و هیچکاری بدون آموزش و پرورش در کشور برنامه ریزی نشود.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه آموزش و پرورش باید جزئی از کارکرد سیستمی کشور و برنامههای اساسی کشور باشد، اظهار کرد: باید در مجموعه برنامههای توسعهای و تحولی کشور، جایگاه خود را مشخص کنیم و بدانیم از نظر برنامه ریزان در چه جایگاهی هستیم.
او ادامه داد: لحظههای رونمایی از برنامهها باید اتفاقات واقعی را رقم بزند و نتایج واقعی و ملموس داشته باشد.
وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: مدیران استانها و مناطق برای حل مشکلاتشان راه حل و برنامه داشته باشند و حل مسائل و مشکلات خود را به بالا دست ارجاع ندهند هرچند که این گفته رافع مسئولیتهای ستاد در رسیدگی و حل مشکلات نیست.
حاجی میرزایی با بیان این که همه ما در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری مسئول هستیم؛ اظهار کرد: همه ما باید به دنبال راه حل باشیم و دراین زمینه قادر خواهیم بود تا شبکه بزرگی از راه حلها را ارائه دهیم و راه حلهای بهینه حل مسائل را بیابیم و این موضوع باید به صورت پیمانی میان ما و شما که در این اجلاس حضور دارید، باشد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه نمیتوان و نباید آموزش فرزندان و آینده سازان مملکت را متوقف کنیم، خاطرنشان کرد: به طور دائمی باید شرایط را رصد کنیم و ببینیم چگونه میتوانیم بهترین کار را با کیفیت مناسب ارائه دهیم و مهم این است که هیچ دانش آموزی از چتر آموزشی ما جدا نیفتد.
وی با اشاره به ۱۰ اصلی که برای مدیران کل آموزش و پرورش بیان کرده بود، گفت: باید پوشش حداکثری، ارتباط حداکثری و انعطاف حداکثری با حفظ اصول نظارت حداکثری، هوشیاری حداکثری، پاسخگویی حداکثری، هماهنگی حداکثری، مشارکت حداکثری و زمان حداکثری داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر مدرسهای میتواند با بهداشت محل هماهنگ باشد چنانکه وزارت بهداشت بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله و تهویه بسیار تاکید داشتند باید این دستورالعملها در مدرسه رعایت شود.
وی ادامه داد: حضور بیش از ۳۵ دقیقه در یک محل خطر ابتلا را بالا میبرد بنابراین کلاسها بیشتر از ۳۵ دقیقه طول نمی کشد.
وی با تاکید بر مشارکت حداکثری خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت دانش آموزان و معلمان با وزارت بهداشت هستیم؛ لذا این روزها نیاز داریم وقت بیشتری بگذاریم تا مطمئن شویم کار به درستی انجام میشود.
عضو کابینه تدبیر و امید ضمن سپاسگزاری از تمامی دست اندرکاران اجلاس گفت: هیچ حرفی بهتر از وصف مقام معظم رهبری نیست و ایشان به پیچیدگی کار ما توجه دارند. این مهمترین سرمایه ماست که از آن انرژی میگیریم. اگر مجموعهی آموزش و پرورش خوب کار کند خوب دیده میشود و در نهایت خدا کارهای ما را میبیند.
وی اضافه کرد: باید کاری بکنیم که شرمندهی خداوند نشویم. امیدوارم فردای متفاوت و پرکاری را آغاز کنیم و سازماندهیهای لازم انجام شود تا روز شنبه کلاسها شروع به فعالیت کنند.
حاجی میرزایی تاکید کرد: باید نگرانی خانوادهها را نیز در این خصوص برطرف کنیم. همچنین اگر وزارت بهداشت و ستادملی مقابله با کرونا اعلام کرد که منطقهای به بحران و وضعیت قرمز رسید تمام فعالیتها را تعطیل میکنیم.
انتهای پیام/
اول که روستامون نت ضعیف بود مودم خریدیم۷۰۰تومن حالا میگین حضوری باشه
بخدا نمیبخشمتون
بپه ها مردم و خود مردم رو دارید در معرض خطر میزارید که چی؟
شما تعهد میدی که بچه ها و اولیاء همه ماسک مناسب بطن به دستگیره و درب ها و میز و مداد و دفتر و ... همدیگه دست نزنند و بازی نکنند...
این ها همه را های انتقال کروناست...
اگه خود دانش آموز مبتلا و درگیر نشه حتماً اعضاء خانواده رو درگیر میکنه...
برای کنکور که نیم ساعت قبلش داوطلبان همدیگر رو میدیدن و بعدش فاصله داشتن همه داشتن سینه چاک میکردن حالا رسید به مدرسه میگید کلاس برگزار بشه...
لااقل یه نگاه به فیلم و عکس و .. سالهای قبل از سرویس مدارس بکن
ولی رشته ریاضی دانشگاه رو باز کنید
آیا شنبه مدرسه میری ؟
اگه میری +آبی
نمیری + قرمز
سوی جدید کرونا هست؟؟ یا به بهانه شهریه بچه ها و مردم رو بیچاره کردن؟؟
یا گرونی هست کرونا بهانس؟؟؟ بس کنید
چه کسی مسئول جون بچه های مردمه ؟ در این صورت بچه ایی مبتلا شد از چه کسی باید شکایت کرد؟
این چه مسخره بازی هست که راه انداختید
بچه های مردم مگه موش آزمایشگاهی هستند
معلم حقوق کافی ، خانه ، خدمات رفاهی ،کارانه و برقراری حق جذب نیاز دارد.
استیضاح در راه است