نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: یک میلیون کشاورز از زعفران امرار معاش می‌کنند، اما نفع لازم را برای کشاورزان ندارد، لذا مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی نیک زاد نائب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در جمع زعفرانکاران شهرستان زاوه گفت: زعفران گرانبهاترین گیاه روی کره زمین و تنها گیاهی است که با گرم و مثقال وزن می‌شود و به لحاظ خاصیت ویژه مورد توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی و دارو سازی است، اما تشکیلات وزارت بهداشت و آموزش عالی باید ورود جدی‌تر به آن داشته باشند.

او افزود: تولید زعفران برای کشور ارزآوری فراوانی دارد و باید پرسید چرا دولت زعفران را ساماندهی نمی‌کند تا برای کشور ارزآوری داشته باشد، از طرفی زعفران می‌تواند تحول شگرفی در توسعه پایدار این منطقه از خراسان داشته باشد.

بیشتر بخوانید


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۹۵ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود که از این میزان حدود ۹۰ درصد در منطقه تربت حیدریه کشت و برداشت می‌شود و یک میلیون کشاورز از زعفران امرار معاش می‌کنند، اما نفعی که باید برای کشاورزان داشته باشد ندارد، لذا باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و ما در مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود خواهیم کرد.

نیکزاد بیان کرد: رهبری بر پرهیز از خام فروشی زعفران تاکید کردند، لذا در مجلس خام فروشی زعفران در کشور را بررسی خواهیم کرد.

او تصریح کرد: ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت کشور جمهوری اسلامی ایران است که ۱۵ میلیون هکتار آن زیر کشت انواع محصول کشاورزی است، حال باید بررسی کنیم چرا وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند غذای ۸۵ میلیون ایرانی را تامین کند و دولت باید ۱۵ میلیارد دلار برای واردات ۲۲ میلیون تن محصول کشاورزی هزینه کند.


انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.