رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه گفت: زعفران‌های خریداری شده طرح حمایتی دولت که قراربود به صورت مزایده به صادرکنندگان فروخته شود، مشتری پیدا نکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نسرین شیبانی رئیس اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: زعفران‌های خریداری شده طرح حمایتی دولت که قراربود به صورت مزایده به صادرکنندگان فروخته شود، مشتری پیدا نکرد.

او افزود: در سال‌های ۹۶و۹۸، ۲۵تن زعفران در قالب طرح حمایتی از کشاورزان خریداری شد. از ۱۰۸میلیارد تومان مطالبات باقی مانده دیروز ۱۰میلیارد تومان پرداخت شده و قرار است در هفته آینده ۳۰میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت شود.

رئیس اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه ادامه داد: پارسال ۱۳هزار تُن محصولات کشاورزی باخرید توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

شیبانی بیان کرد: سالانه ۲هزار و ۵۰۰تُن آرد در سطح روستا‌های شهرستان و نزدیک به ۳هزار تُن آرد بین نانوایی‌های روستا‌ها توزیع می‌شود.
بیشتربخوانید
«خام‌فروشی» آفت اصلی زعفران/حمایت از زعفران‌کاران خراسان رضوی افزایش می‌یابد

او تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز بعضی از روستا‌ها از نعمت گاز محروم هستند سالانه ۳میلیون لیتر مواد سوختی بین روستاییان توزیع می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه تاکید کرد: تمام اقدامات و امکانات در محل زندگی کشاورز مهیا شده است تا کمکی شود به قشر آسیب‌پذیر روستایی تا از رفت و آمد‌های طولانی جلوگیری شود.

شیبانی اظهار کرد: دو زنجیره فرآورده‌های لبنی و تولید ارزش ابریشم را در دستور کار داریم که زنجیره فرآورده‌های لبنی با اعتبار ۱۵میلیارد ریالی و پیشرفت فیزیکی ۹۲درصدی بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: با وجود آن که در سالیان گذشته جز صادر کنندگان تخم نوغان بودیم، ولی اکنون جز وارد کننده آن هستیم و شرکت ابریشم کشان بایگ به عنوان تنها شرکت تخصصی در شرق کشور در این زمینه فعالیت می کند.

رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه ادامه داد: نیاز کشور در حوزه ابریشم سالانه ۶۰۰تن است که ۲۵۰تن آن داخل تولید می‌شود که ۶۰۰خانوار در استان خراسان رضوی به آن مشغول هستند.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.