معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی به کلاس درس می‌روند.

زمانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی به کلاس درس می‌روند.

او افزود: مدارس روز شنبه ۱۵ شهریور ماه به صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

زمانی بیان کرد: آموزش‌های مجازی، درسنامه و مدرسه تلویزیونی مکملی برای جبران نواقص آموزش و از طرفی بحث تنوع بخشی به آموزش است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که برنامه‌های مدنظر وزارت بهداشت است در مدارس اجرا می‌شود عنوان کرد: مشخص کردن صندلی‌های دانش آموزان تا پایان سال و ساعت تفریح حداقل ۱۰ دقیقه‌ای در دوره ابتدایی از جمله این برنامه هاست.

او با بیان اینکه سرویس‌های آبخوری و بهداشتی کانون آلودگی هستند اعلام کرد: دانش آموزان برای ورود و خروج از درب‌های مختلف مدرسه تقسیم می‌شوند.

زمانی تصریح کرد: سه نکته رعایت فاصله اجتماعی، تهویه هوا و حداکثر زمان آموزش ۳۵ دقیقه‌ای باید برای حضور دانش آموزان در مدرسه رعایت شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اصراری برای حضور دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند به صورت مرتب وجود ندارد افزود: این دانش آموزان می‌توانند از مدرسه تلویزیونی، برنامه مجازی شاد و یا معلم خصوصی استفاده کنند.

حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت آموزش و پرورش

یکه خانی معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: هر تصمیمی که گرفته شود، اولویت با حفظ سلامتی دانش‌آموزان و معلمان است.

او افزود: خوابگاه‌ها باید متناسب با تعداد دانش آموزان باشد و رعایت فاصله یک متر الزامی است.

یکه خانی بیان کرد: آن دسته از مدرسه‌های شبانه روزی که گنجایش خوابگاه متناسب با تعداد دانش آموزان است، می‌توانند فعالیت عادی خود را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزش‌ها به دو شکل حضوری و غیرحضوری ارائه داده می‌شود ادامه داد: آموزش‌های غیر حضوری به دو شکل آموزش لایو ۳۵ دقیقه‌ای و آموزش آفلاین به صورت ۴۵ دقیقه است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: مدارس شیفت صبح در وضعیت زرد، یک روز درمیان حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شوند و خوابگاهی‌ها به صورت یک هفته حضوری و یک هفته غیر حضوری خواهند بود.

یکه خانی تصریح کرد: در بحث بازگشایی مدارس کمیته‌های متعددی از جمله کمیته‌های فضا، نیرو، تجهیزات، فرهنگی و مجازی شناسایی و فعال شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در دوره متوسطه کتاب‌هایی متفاوت از کتاب‌های اصلی دانش آموزان ارائه می‌شود که خود دانش آموز پس از آموزش، تمرین‌های آن کتاب را پاسخ دهد.

او گفت: این کتاب‌ها به دانش آموزانی تعلق می‌گیرد که به هیچ شکلی به آموزش دسترسی ندارند.

یکه خانی افزود: هدف ما این است که دانش آموزان از ارائه آموزش‌ها محروم نشوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.