مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: قطع درختان و تخریب ایجاد شده در منطقه کوه کلا بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: اداره امور عشایر شهرستان خرم آباد در مورخه ۹۵/۵/۱۹ طی نامه شماره ۵۴۰، تقاضای عشایر ساکن در منطقه (رگ برفی از توابع دهستان گریت) را تحویل منابع طبیعی استان داده و خواهان اخذ مجوز ترمیم و بازسازی جاده مالرویی که از قبل وجود داشته است، شده اند.

نجفی گفت: این خواسته، به معاونت حفاظت و طرح در کمیته نظارت بر فعالیت‌های عمومی، عمرانی و معادن در عرصه‌های منابع طبیعی ارجاع داده می‌شود و متعاقب این دستور، کارشناسان طرح کمیته مذکور از منطقه بازدید نموده اند.

او بیان کرد: در نهایت منجر به صدور مجوز ترمیم و بهسازی جاده به (عرض یک متر) می‌شود که طی نامه شماره ۴۹۲۸ / ۲۹ / ۱۳۹۵ ص مورخه ۹۵/۷/۴ به اداره کل امور عشایر استان ارسال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد؛ متاسفانه اداره کل امور عشایر استان با بی اعتنایی به مجوز صادر شده (عرض یک متر یعنی نیم متر در گوشه سمت راست جاده و نیم متر در گوشه سمت چپ جاده) مبادرت به حمل و استقرار ادوات راهسازی و تخریب سطح زیادی از منابع طبیعی و قطع اشجار جنگلی نموده است.

نجفی گفت: این امر خلاف مقررات و مجوز صادر شده بوده و پس از اطلاع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، موضوع با تشکیل پرونده تخلف در اراضی ملی برای اداره کل امور عشایر استان، طی صورت مجلس شماره ۳/۹۹/۱۹۱ به تاریخ ۹۹/۶/۲ مبلغ برآورد شده ۲۱/۷۷۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به دادگاه سپید دشت ارسال گردیده است.

او ادامه داد: همچنین طی نامه شماره ۹۹/۸/۲۱۸۲ مورخه ۹۹/۶/۲ منابع طبیعی استان از دادگاه تقاضای توقیف ادوات راهسازی و تعطیل شدن ادامه کار را نموده این.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: ضمن آنکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان تمامی پرسنلی که صورت مجلس را امضا نموده اند و نظارت کافی بر پروژه نداشته اند را به هیات بدوی تخلفات معرفی نموده است.

نجفی اضافه کرد: تخریب ایجاد شده توسط اداره کل امور عشایر لرستان بخشودنی نیست و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.