به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در آئین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه پیامبر اعظم (ص) سمنان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور، سرمایه انسانی است و دانش آموزان به عنوان منابع غنی سرمایه انسانی با بازگشایی مدارس به عنوان امانت الهی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند، گفت: بیش از ۱۵ میلیون دانشآموز در سال تحصیلی جاری در سراسر کشور در نقاط شهری، روستایی و عشایری تحصیل خواهند کرد.
او با بیان اینکه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری با سالهای گذشته تفاوتهای زیادی دارد و امسال آئین نواخته شدن نمادین زنگ مدارس به شکل دیگری انجام شد، افزود: اضطرابی که به واسطه شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از این بیماری در کشور به وجود آمده است قابل درک بوده و آحاد جامعه تحت تأثیر این بیماری قرار گرفتند.
مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در جنگ تحمیلی آموزش و پرورش هیچگاه در کشور تعطیل نشد و دانش آموزان و دانشجویان با تلاش مضاعف در راه تحصیل و دانش در آن مقطع در تلاش بودند، تاکید کرد: با شیوع کرونا آموزش و پرورش در کشور تعطیل نخواهد شد و با تلاش جمعی برای آغاز و پایان مطلوب سال تحصیلی پیش رو تلاش خواهیم کرد.
مظفر با اشاره به اینکه امروز بیش از پیش به همکاری همه نهادها برای برپایی کلاس درس و آموزش و پرورش دانش آموزان نیازمند هستیم، گفت: در جنگ تحمیلی همه نهادها پای کار آمدند و در شیوع کرونا ویروس هم این پیوند قوی برای آموزش و پرورش دانش آموزان باقی بماند لیکن با رفع مشکلات زیرساختی اکنون به تعداد هر دانشآموز، در بستر فضای مجازی کلاس درس وجود دارد و به نوعی در زمان حاضر هر خانه یک مدارس است.
او با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با شیوع کرونا ،بهتر در گام اجرایی قرار گرفت و اصل مشارکت والدین در تحصیل دانش آموزان در حال نمایان شدن است، ادامه داد: روحیه مشارکت و همکاری برای حراست از سلامت دانش آموزان و معلمان به طور ویژه در دستور کار باشد و با تغییر فرهنگ با کرونا زیستن را بیاموزیم از سوی دیگر باید گفت با آموزشهای مجازی در سال قبل چندان پیوند نخورده بودیم، اما در سال جاری با بستر سامانه شاد، مدرسه مجازی و آموزش تلفیقی حضوری و مجازی میتوان برای تحصیل دانش آموزان اقدام کرد.
انتهای پیام/ح