معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۶۰ درصد آموزش کلاس‌های درس در مناطق زرد استان از لحاظ شیوع کرونا به صورت حضوری و ۴۰ درصد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین رشیدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برای مناطق زرد کرونایی استان سمنان که تراکم مدارس بالا است برگزاری کلاس‌ها به صورت گروه بندی برنامه‌‎ریزی شده است و دانش‌آموزان با گروه بندی تعیین شده در روز‌های زوج و فرد در کلاس درس حاضر می‌شوند.

او ادامه داد: در مناطق سفید استان سمنان تمام کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شود و از ظرفیت سامانه شاد نیز به عنوان یک فرصت و تکمیل فرآیند آموزش استفاده می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه بازگشایی حضوری مدارس با اعلام ستاد کرونا استان سمنان انجام می‌شود ابراز داشت: با توجه به رنگ هر منطقه از لحاظ شیوع کرونا آموزش به صورت تلفیقی از الکترونیکی و حضوری برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: فضای آموزشی در مناطقی که دانش آموزان در کلاس درس حضور می‌یابند به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی می‌شود.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها استان سمنان به چهار بوم شامل گرمسار و آرادان در یک بوم، سمنان، سرخه و مهدیشهر یک بوم، دامغان و امیر آّباد در یک بوم و شاهرود، بسطام، بیارجمند و میامی در بوم دیگر تقسیم بندی شده است و با توجه به گزارش هفتگی به آموزش و پرورش از لحاظ شیوع کرونا در هر بوم برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری یا مجازی تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان سمنان با کمبود نیروی انسانی مواجه است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ کلاس درسی در استان سمنان در آغار سال تحصیلی بدون معلم نخواهد بود.

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با ۱۲۷‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۸۳ مدرسه از پانزدهم شهریور جاری در استان آغاز می‌شود.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان سمنان و گرمسار اکنون در وضعیت نارنجی، سرخه و آرادان در وضعیت سفید و مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی در وضعیت قرمز قرار دارند.

طبق رنگ بندی انجام شده، مناطق سبز بی خطر، مناطق سفید کم خطر، مناطق زرد با خطر متوسط، مناطق نارنجی پرخطر و مناطق قرمز خیلی پر خطر قلمداد می‌شوند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار