رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از دستگیری یک گروه شکارچی غیرمجاز و کشف و ضبط ۱۵ قطعه پرنده وحشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت زنی زیستگاه‌های آزاد و اراضی کشاورزی حوزه استحفاظی یک گروه شکارچی غیرمجاز را در حین شکار ۱۵ قطعه پرنده پرندگان وحشی شناسایی و دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه  لاشه ١۵ قطعه قمری، کبوتر وحشی و یک قطعه پرنده حمایت شده دراج به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دارای مجوز حمل را کشف و ضبط کردند، افزود: شکار و صید جانوران وحشی بدون داشتن پروانه، تخلف بوده و حمایت شده نیز مستلزم کسب پروانه ویژه  بوده که این موارد در مواد ١٠ و ١٢ قانون شکار و صید به آن‌ها اشاره و جرم انگاری شده است.

نجاتی بیان کرد: به منظور اجرای بند (چ) ماده ٣ قانون شکار و صید که منجر به مصوبه ۴۴٢ شورای عالی حفاظت محیط زیست شده است بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار هر قطعه کبوتر وحشی مبلغ ۵۰۰ هزار ریال و هر قطعه دراج مبلغ ۶ میلیون ریال تعیین شده که متخلفان می‌بایست علاوه بر جریمه کیفری که از سوی مراجع قضایی در نظر گرفته می‌شود به محیط زیست پرداخت نمایند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.